Inlägg från: Anonym (mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma)

300 000:- i blancolån!!

Usch, jag vet hur det känns att ha skulder... men gud så skönt för er att få samla ihop allt.

Jag har själv ett HELVETE, har 200000:- i blancolån hos en massa olika långivare...

Fick dom pga olika personliga omständigheter, nu är mitt liv stabilt igen men jag betalar av ca. 7000:- VARJE MÅNAD så det känns! Jag är ensamstående.

Min plan är, att precis som TS gjort, försöka få ett samlingslån och lägga upp det på längre sikt för att få ner månadskostnaden.

Men jag vågar inte söka nu, har en massa låneförfrågningar o sånt som försvinner om 1 år, så jag tror det bästa är att vänta 1 år och SEN söka lån.

Tror ni jag har bra chanser att få ett rejält samlingslån?

Jag har ungefär 360000:- i årsinkomst.

HJÄLP.

• Anonym (mamma)
    Queenie70 skrev 2011-02-14 21:07:31 följande:
    Men SHIT vilken jävulsk ränta du måste betala. Jag har lån på ca. 350.000 och betalar ca 4000 i månaden. Planerar att lägga om det till en "vanlig" bank, när jag fått ned summan lite och då kommer det att bli lägre kostnad.
    Ja det är en jävlig ränta... men vissa av lånen ( har hos exempelvis sveaekonomi ) är färdigbetalade om typ 2 år, så då försvinner nog 3000:- i månaden direkt.

Jag vill inte göra en massa nya låneförfrågningar nu utan tror det är bäst att vänta tills man är blank och inte har några förfrågningar registrerade. Om de då ser att man haft stabil inkomst de senaste 3 åren så kanske man kan få ett lån... Behöver inte låna för allt, hälften av lånen ligger hos en "vanlig" bank med skaplig ränta.

Det är resterande 100000:- som kostar...
  • Anonym (mamma)

Förresten, var har ni fått era samlingslån?

Går ni ner till er lokala bank eller? Jag har Swedbank, men har aldrig haft någon som helst personlig kontakt med dom, så jag funderar på Lendo eller nåt liknande när det blir dags för mig...

• Anonym (mamma)
    Anonym (Skuldsatt :() skrev 2011-02-14 21:43:39 följande:
    Jag har inte mkt till övers för Swedbank.. bytte från dom till SEB för snart 6 år sen. Mkt nöjda med SEB.
    Vi skrev ihop ett brev, talade om vår situation, våra kostnader, lån osv. Hur vi mådde, våra mål osv.

De ringde upp efter en vecka ungefär. Fick komma till dom, pratade, den som tog emot oss va mkt förstående.
    De ser ju till sitt bästa också :/ De vill ju låna ut till oss... vår kostnad, deras vinst. Typ.

Jaf rek att ändå gå till din bank än Lendo och andra såna företag. Känns mer seriöst, på nåt sätt.
    Hm jag vet inte... en del menar ju att Lendo är bra just för att de bara tar en UC-upplysning.

Risken är att jag går till min bank... det första de gör är att ta en UC, sen säger de nej.
    Ja då går jag till nästa bank... sen kanske det är kört.

Svårt det där.
Svar på tråden 300 000:- i blancolån!!