• Anonym (så ledsen)

Abort i vecka 16

Jag och min sambo har försökt bli med barn i över sex månader. I början av december så fick vi reda på att vi lyckats. Så för några veckor sedan, då jag var i vecka 12, berättar min sambo att han varit otrogen mot mig. Detta skedde i början av vårt förhållande och han har sedan ljugit för mig i två års tid. Dessutom har han inte bara ljugit om otroheten utan om mycket mycket annat. Jag känner mig så otroligt lurad, har inte fattat någonting alls. Vi har bråkat och skrikit och gråtit sedan han berättade sanningen och jag har under ca tre veckors tid försökt förlåta men jag kan inte. Det känns som att den personen jag valt att skaffa barn med inte finns, istället finns det en person som utan problem ljuger och lever ett dubbelliv. Jag älskar ju inte den personen, det finns så mycket han berättar om nu som han gjort tidigare som jag inte kan acceptera, som gör honom till en helt annan person en den jag ville bilda familj med.

Nu har jag i princip bestämt mig för att göra en abort men kommer då vara i vecka 16. Gråter bara jag tänker tanken på vad jag måste göra mot mitt barn men jag vet att det är rätt. Så nu undrar jag om det finns fler som har erfarenhet av liknande situationer? Hur har aborten gått till? Hur har ni känt efteråt? Jag vet att varje person reagerar annorlunda på såna här situationer men jag kan inte låta bli att undra om man överlever sånt här känslomässigt. Jag har tidigare gjort en tidig abort med skrapning men tanken på att föda ut mitt döda barn...Fyfan..

• Svar på tråden Abort i vecka 16
  • Corri

Jag har varit i samma sits men jag fick reda på det innan vecka 12. Så det blev skrapning. Detta var för 6 år sen. Jag ångrar det så jävla mycket. Hade detta skett idag hade jag behållit barnet o bett killen dra åt helvete.
    Men självklart ska du göra som du känner!

Stor
    Kram till dig

• Anonym

Min spontana reaktion är att det måste vara ytterst ovanligt att göra abort i vecka 16 om barnet är fullt frisk och man dessutom känt till graviditeten under en lång tid. Jag är ledsen men i det här fallet kan jag inte känna sympati med dig utan bara med ditt ofödda barn, i vecka 16 kände jag sparkarna första gången. Du kommer alltså få föda fram ditt barn och borde må väldigt dåligt efteråt. Varför fortsätter du inte graviditeten och lämnar barnet för abort? Jag förstår inte att din mans svek kan minska kärleken för ditt barn?

• Anonym (vad jobbigt)

Lider verkligen med dig TS. Jag skulle inte kunna göra en abort i v16 , särskilt inte när man kämpat lite för att bli gravid men jag förstår att du tänker i de banorna. Tänk efter lite till innan du beslutar dig, för många mår otroligt dåligt lång tid efteråt, flera år.

Lycka till

• Anonym

Att göra abort är inte d rätta altenativet tror tillomed att dom inte gör en abort så sent om det inte finns en medecinsk anledning.

tänk på att d har blivit en liten människa där inne. abort så sent är inte rätt.

• Anonym (--------)
    Anonym skrev 2011-02-15 08:10:10 följande:
    Att göra abort är inte d rätta altenativet tror tillomed att dom inte gör en abort så sent om det inte finns en medecinsk anledning.

tänk på att d har blivit en liten människa där inne. abort så sent är inte rätt.
    Man har rätt till fri abort tom graviditetsvecka 18. Men om ja vore du TS skulle jag dumpa din kille o bara bry mig om barnet. ju längre en graviditet har gått dessto svårare är det, psykiskt, att göra en abort....
  • Anonym

Jag förstår inte hur du ens kan tänka dig abort i v 16 bara föratt din sambo är en skitstövel...ok, han har sårat dig osv men kan inte förstå hur det gör det ok att döda ett barn?...Om du inte vill ha barnet så är adoption ett altenativ.

• Anonym

Säger som många andra.. Kan du ändå inte behälla barnet och ta hand om det ensam?
    Men du får ju lyssna till dig sj..
    Gjorde sj en abort ganska sent (v13) för en vecka sen av andra själ..
    Det va rätt beslut och jag ångrar det inte trots att det var en fruktansvärt jobbigt att gå igenom o jag gör inte om det..
    Fick göra en sk två stegs abort.. Valde att inte titta på fostret.. Hade en jätte bra bm som stöttade och även en fin vän som va med.. Även om jag inte ångrar mitt beslut så finns ju tankarna där ändå..
    Och om du nu väljer en abort så måste du vara helt säker på att det är rätt beslut annars kan jag tänka mig att man får det ännu mer psykiskt jobbigt än det är..
    Hoppas det löser sig för dig på bästa sätt, bara du kan ju känna vad som är bäst för dig!

• MansonDust

Jag förstår inte varför ert barn ska lida för pappans otrohet? Att göra abort i v 16 pga det.. det känns som att du förhastar dig eftersom att du är så sårad.

flicka -02, flicka -06, pojke -08 & BF Juli -11.
  • MansonDust

Och ja, du föder fram barnet. Med värkar, vattenavgång, rubbet. Kort förklarat.

flicka -02, flicka -06, pojke -08 & BF Juli -11.
Svar på tråden Abort i vecka 16