Abort i vecka 16
Jag och min sambo har försökt bli med barn i över sex månader. I början av december så fick vi reda på att vi lyckats. Så för några veckor sedan, då jag var i vecka 12, berättar min sambo att han varit otrogen mot mig. Detta skedde i början av vårt förhållande och han har sedan ljugit för mig i två års tid. Dessutom har han inte bara ljugit om otroheten utan om mycket mycket annat. Jag känner mig så otroligt lurad, har inte fattat någonting alls. Vi har bråkat och skrikit och gråtit sedan han berättade sanningen och jag har under ca tre veckors tid försökt förlåta men jag kan inte. Det känns som att den personen jag valt att skaffa barn med inte finns, istället finns det en person som utan problem ljuger och lever ett dubbelliv. Jag älskar ju inte den personen, det finns så mycket han berättar om nu som han gjort tidigare som jag inte kan acceptera, som gör honom till en helt annan person en den jag ville bilda familj med.
Nu har jag i princip bestämt mig för att göra en abort men kommer då vara i vecka 16. Gråter bara jag tänker tanken på vad jag måste göra mot mitt barn men jag vet att det är rätt. Så nu undrar jag om det finns fler som har erfarenhet av liknande situationer? Hur har aborten gått till? Hur har ni känt efteråt? Jag vet att varje person reagerar annorlunda på såna här situationer men jag kan inte låta bli att undra om man överlever sånt här känslomässigt. Jag har tidigare gjort en tidig abort med skrapning men tanken på att föda ut mitt döda barn...Fyfan..