• golftok

Har man feber om man har 37,4 på kvällen som vuxen utan att ha vilat utan är uppe och rör på sig?

Har man feber om man har 37,4 på kvällen som vuxen utan att ha vilat utan är uppe och rör på sig?

• Svar på tråden Har man feber om man har 37,4 på kvällen som vuxen utan att ha vilat utan är uppe och rör på sig?
  • Pilu
    rmal temp...visaa har ju 36 och för dom är det välgolftok skrev 2011-02-15 20:26:26 följande:
    Jag skulle inte anse att jag hade det men det beror säkert på vad man har för normal temp, dom som har 36 känner sig nog febriga med 37.4.
  • Fargoli

Nej. Och det spelar ingen roll vad man har för temp annars har jag fått förklarat för mig.

• Millicent

Feberdefinitionen är 38 grader eller mer. Men har man en kroppstemp i vanliga fall som är lägre, tex 36 grader så är ju 37,4 en höjning med mer än en grad så det får väl betraktas som en feberekvivalent i alla fall.

• SteelCurtain

men visst spelar din "vanliga" temp roll! när jag mår bra och inte har feber har jag alltid över 38grader, är utredd på alla möjliga sätt, och jag har bara hög temp... men resultatet är att jag känner mig inte sjuk och febrig förrän jag är över 39grader...

• golftok

Tack... Är lite rädd just nu och undrar vad som är normalt. Jag är ingen lågtempare i vanliga fall har jag för mig men är osäker på vad jag har för normaltemperatur.

• myone

Beror som sagt på vad du har för "normal" temp. Jag som har 36,2 i vanliga fall är för det mesta sängliggande om jag har över 37. Medan vissa har drygt 37 som normalt. Så detta är från person till person.

Testa att ta tempen varje morgon innan du stiger upp under några dagar för att ta reda på vad du har för normal temp 

• Tattyn

Jag har feber när jag har 37,4 grader, men så ligger min normaltemp på mellan 36 och 36,3 grader med. Att man inte har feber om man inte har temp över 38 grader må vara medicinskt riktigt, men ute i verkliga livet är det bara bullshit. Klart som fan att en höjning av kroppstempen med 1 grad eller mer är feber oavsett om man då han´mnar på facila 37 grader som jag eller 38,5 som för en "normaltempad"

Svar på tråden Har man feber om man har 37,4 på kvällen som vuxen utan att ha vilat utan är uppe och rör på sig?