Min 5 åriga son blir utstött..
Jag har en 5 årig son som gått på samma dagis/förskola sen han var 2 år..
I ungefär 1,5 år har han sagt att han inte har någon att leka med, men på något vis.. har vi inte riktigt trott att det är sant..
Vi har under denna period tagit upp det med personalen på de enskilda föräldramötena (de 2 vi har under loppet av 1,5år)men.. fått som svar att; - inte är han ensam! Han leker med flera andra barn..
Han har även alltid tytt sig till de äldre barnen men nu är han äldst och sen i höstas har det blivit värre för honom.. Han har alltid varit en go & glad kille, men nu är han en deprimerad kille..
De senaste månaderna har han protesterat och sagt att han trivs inte på dagis. Som svar av en ur personalen fick vi - De flesta 5 åringar trivs inte på dagis, de är för stora. Men snart får han börja skolan, ni ska se att det blir bättre då! DÅ!!
Nu när situationen nästan nått botten och vi pratat med personalen x antal gånger om detta, kom sanningen fram - Ja! Han är ensam för det mesta, han blir utknuffad från rum av andra barn. Och för att fixa detta - fick han ett nytt schema!!!(?)
Idag berättade han att han hade pysslat - visat stolt upp sitt konstverk och alla barn hade skrattat åt honom.. senare hade ett par tjejer i hans ålder gått till hans låda och rivit sönder pysslet, ljugit att det var en 1 åring som haft sönder det, men sedan erkänt..
Jag vill bara att han ska må bra..
Jag vill bara ha några kloka råd om hur jag/vi ska hantera detta..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-15 22:30
Han har "fått" stanna hemma ett par gånger och som tur är så är han bara på dagis/förskolan 15 timmar/ vecka eftersom jag är arbetslös..