• Anonym (m)

En tråd för oss som genomgår en vårdnadstvist att ventilera i!

Anonym (MUPP) skrev 2011-04-19 21:06:19 följande:
    Ska på Muntlig Förberedande Förhandling i slutet av maj... orolig, men vid gott humör... Mitt ex hävdar att dotterns ( 4,5 år ) bästa är att vara med mig varannan helg, och dessutom ska exet mest troligt flytta en bra bit till sommaren. Jag anser att det bästa för dottern är vv boende. Jag är välutbildad, har bra ekonomi, fast jobb, skötsam på alla sätt, stabilt boende, med sambo... Exet saknar utbildning, inget jobb, ingen ekonomi och mycket skulder...

Vi har sen tidigare muntligt avtal om hur umgänget ska se ut, 5 dar på två veckor, som jag nu vill utöka till vv boende då jag nu har möjlighet (mitt jobb har hindrat mig tidigare), Exet vägrar, med hänvisning till att det bästa för barnet är en stadig punkt. Jag tror det enbart beror på att hon blir av med UH, och vill jävlas för att jag har en ny sambo, samt att exet vill ta dottern med sig i flyten. Jag erbjöd UH även fast det blir vv boende, men även det tackades det nej till...

Jag är dock försiktigt optimistisk på att få igenom det jag anser är det bästa för dottern, iaf vissa delar av det... VV boende och dottern skriven hos mig... Vårdnaden kommer nog att fortsätta vara gemensam...
    Får jag fråga varför ditt ex skulle vara en sämre mamma för att hon saknar utbildning, jobb mm??
  • Anonym (m)

Då ger jag mig in i tråden också. Skulle behöva lite stöttning för jag är så oerhört sliten av detta nu! Det enda jag vill är att få njuta och vara tillsammans med mina barn.
    Men pappan till mitt yngsta barn på 8 månader vill tydligen inte samma sak. Han har flyttat 30 mil bort då barnet bara var någon månad. Han har aldrig bott med oss. Han har träffat barnet varannan helg nån timme. (hans val)