• Gotte grisen

Skulle ni kunna köpa en turkos/blå overall till en tjej?

Jag har sett en jättefin regnoverall på lindex som är Turkos/blå, funderar på om jag ska beställa den till min tös.
    Skulle vara lite kul att se vad ni tycker, ska det vara blått på killar och rosa på tjejer, själv tycker jag det är kul att blanda.
    Går man in i en klädaffär är det ju bara rosa på tjejsidan och blått på killsidan, tråkigt tycker jag.

• Svar på tråden Skulle ni kunna köpa en turkos/blå overall till en tjej?
  • Dissan

Min dotter ( 2,5 år) har en turkos overall från pop hon är supersöt i den:)

• karolina106

Utan att tveka en endaste sekund.

• jådåsåatt

Tycker mest att det är pinsamt att det här är en fråga som ens behöver diskuteras år 2011.

• Farfalla

Javisst! Har oxå funderat på den till lillgumman :)

Under vintern hade hon pops bruna teckisar o grön jacka, ALLA har frågat om det är en kille :P

• Gotte grisen
    jådåsåatt skrev 2011-02-16 22:42:39 följande:
    Tycker mest att det är pinsamt att det här är en fråga som ens behöver diskuteras år 2011.
    Det är väl nu som det verkligen bör diskuteras, man hör ju hur barn blir mobbade för att dom har fel färg på sina kläder osv.
    Min grabb kom hem från skolan en dag och sa att några andra i klassen hade varit taskiga mot honom för han hade en tjejfärg på sin tröja ( den var röd ) . Jag som tycker att rött är jättefint på pojkar.
  • morochmer
    jådåsåatt skrev 2011-02-16 22:42:39 följande:
  • morochmer
    Gotte grisen skrev 2011-02-16 23:47:09 följande:
    Det är väl nu som det verkligen bör diskuteras, man hör ju hur barn blir mobbade för att dom har fel färg på sina kläder osv.
    Min grabb kom hem från skolan en dag och sa att några andra i klassen hade varit taskiga mot honom för han hade en tjejfärg på sin tröja ( den var röd ) . Jag som tycker att rött är jättefint på pojkar.
    Det böver diskuteras för att föräldrar fortfarande tänker som ts och även du faktiskt

"Jag som tycker att rött är jättefint på pojkar."

Fårstår ni inte att det är NI som formar era barn det är inte självklart för er och då blir det inte självklart flr barnen.
    Det är ni som sätter gränserna för era och andras barn.

Släpp könsrollerna och färgerna fria!!
  • alvide

Vår dotter har en turkos vinteroverall från Nanook. Hon är sååå fin i den.

• Linda1976

Jag förstår inte frågan. Om jag skulle kunna? Ja - det är väl bara att gå fram till kassan och hala fram visa-kortet. Ja... jag kan köpa en overall, jag har shoppat förut och vet hur man gör.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden Skulle ni kunna köpa en turkos/blå overall till en tjej?