• Gotte grisen

Skulle ni kunna köpa en turkos/blå overall till en tjej?

Jag har sett en jättefin regnoverall på lindex som är Turkos/blå, funderar på om jag ska beställa den till min tös.
    Skulle vara lite kul att se vad ni tycker, ska det vara blått på killar och rosa på tjejer, själv tycker jag det är kul att blanda.
    Går man in i en klädaffär är det ju bara rosa på tjejsidan och blått på killsidan, tråkigt tycker jag.

• Svar på tråden Skulle ni kunna köpa en turkos/blå overall till en tjej?
  • holy shit

Absolut inte, hon kanske blir flata.

Drömmer

• alvide
    Linda1976 skrev 2011-02-17 14:54:04 följande:
    Jag förstår inte frågan. Om jag skulle kunna? Ja - det är väl bara att gå fram till kassan och hala fram visa-kortet. Ja... jag kan köpa en overall, jag har shoppat förut och vet hur man gör.
    Det behövs inte sååå mycket IQ för att förstå TS frågaFlört
  • Babyystar

Jag älskar Turkos/Blå, jättefin färg jag tycker du ska köra på!

• Linda1976
    alvide skrev 2011-02-17 15:01:30 följande:
    Det behövs inte sååå mycket IQ för att förstå TS frågaFlört
    Antar att du tolkat mitt svar korrekt med tanke på
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • tackförfisken

På dagis gäller svart,brunt lr så mörka färger som möjligt...då syns inte all gegga och lera så mycket..pest att behöva tvätta jämt...

• Modgun

Nej det skulle jag inte. Turkos är en så fruktansvärt ful färg.

• snöflingan84

Absolut, utan någon som helst tvekan. Dessutom tror jag att jag vet vilken du menar och den är jättefin, så köp den du.

Blått anses ju vara den "traditionella" killfärgen men har aldrig äns funderat på att turkos skulle vara en kille-färg. Jag låter inte färger begränsa klädvalet till mina barn. Min dotter och son har ALLA färger. Förra året hade min dotter brun jacka och bruna täckbyxor, dessutom en väldigt bra färg på barnytterplagg.

• phoennah

Jag tänker inte avslöja vilken sort jag har. Men just nu ligger bebisen i mitt knä och sussar iklädd något som både i färg och mönster/tryck vanligtvis ses på det andra könet, så du kan ju gissa var jag står i frågan.

• Dr Mupp

Med tanke på att min fyraåriga grabb dagligen går till dagis i sin rosa overall så kan du nog gissa dig till svaret.

Fast när jag tänker efter så har hon aldrig haft blå overall. Märkligt nog. Blå jacka har hon haft men inte blå overall.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • magdalena 80

Dottern som är 6 har turkosblå vinteroverall. Köpte den till förra vintern från Lindex åt henne för att jag tyckte färgen var så fin

• Sixxty

Japp! Precis den färg dottern har på sin oerall i vinter. Som alternati har hon en skiddress med mörkgrön jacka och sarta byxor.

Svar på tråden Skulle ni kunna köpa en turkos/blå overall till en tjej?