• Anonym

Värt att ta CSN-lån?

Jag har gjort precis som du tänker göra. Dock hade jag inga skulder sen innan. Men jag ser inget negativt med csn lån. Tänk att bara kunna ha en ordentlig lön en dag där man kan känna sig trygg med att veta vad man har in varje månad. Ett tips till dig är att gå omvårdnad om du har svårt att bestämma utbildningen. Det är lätt att få jobb och man utvecklas enormt Lycka till!

• Anonym

Jag tycker det vore värt det, lätt!

Om du går en utbildning på några år så har du ändå ca 40 år i arbetslivet framför dig. 40 år som man väl hellre tillbringar med något man tycker är intressant, än hankar sig fram på 'skitjobb'. Nu kanske man ändå hade fått ett bra jobb så småningom, men jag tror att man ökar chanserna radikalt om man utbildar sig.

Det är dock värt att ta så litet i CSN-lån som möjligt. Fast i ditt fall kanske det iofs är bättre att ta fullt, och ev. kunna betala av på dina skulder om du kan jobba extra etc.

Sedan är ju en given förutsättning också att du går in för studierna, och ser till att klara det du ska, även om barnen är väldigt sjuka i någon period eller liknande. Det behöver du kanske ordna back-up/löfte om barnvakt för i förväg.

Svar på tråden Värt att ta CSN-lån?