Inlägg från: NooneBird |Visa alla inlägg
  • NooneBird

Gastric Bypass (GBP)

Nu är det 1kg kvar till BMI på 41 som är krav här i gävle. Jag ska ringa imorgon och boka en tid hos min läkare för en ny invägning. 
    Finns det fler här som blir opade i Gävleborg? 

• NooneBird
    Mamma till 3 M skrev 2012-01-24 20:26:26 följande:
    försöker du GÅ UPP i vikt för att få opas? :/ eller missuppfattade jag nu!?
    Jag har ett BMI på 40.1 men i gävle ligger gränsen på 41!!!!!! 3 jävla kg och de nekar mig trots att jag ligger i riskgrupp för hjärt-kärlsjukdommar. Därför tänker jag gå upp 3 kg. Har åldersdiabetes, stroke i släkten och jag har pco men det skiter kirurgen fullständigt i vad fan ska jag göra då? Blir så jävla upprörd på kirurgen här. 
  • NooneBird
    Lillan Angelique skrev 2012-01-25 21:22:22 följande:
    Nu har jag varit på vårcentralen , och det gick bra en trevlig läkare som sa att han skulle skicka en remiss ,så nu väntar jag som du -, tänkte vänta en vecka , och sedan ringa till sjukhuset för att kolla att den kommit in, sen får man väl tjata lite kan jag tro, så man får komma på bedömmningen, ska ju vara inom tre månader puuuuuuuuuuu one to go
    Fast hoppas inte för mycket, skickas remissen tillbaka så är det inte så lätt som att "tjata" till sig en tid för bedömning har jag fått erfara. Bara så att du inte blir allt för besviken. Då får du börja om hos läkaren på VC om kirurgen skickar tillbaka din remiss, alltså nekar dig tid för bedömning. 
    Jag funderar på att skriva en egenremiss, då får jag använda mina egna ord för att beskriva hur jag mår och hur mitt liv ser ut mm. 
  • NooneBird

Idag har jag pratat med min dr på tele och imorgon ska jag in för vägning. Hoppas att allt går bättre denna gång. 

MollyBuz, när du fått din remissbekräftelse så kan du åberopa garanti eller fritt val.  

• NooneBird
    Igår skickade jag en egen vårdbegäran till Gävle och Hudik men jag känner mig så negativ! Jag har redan ställt in mig på att bli nekad. Varför? Jo för att min läkare skickade en remiss november förra året och då hade jag ett BMI på 40 och gävle har en gräns på 41, så jag blev nekad förra året. 

Nu känner jag mig pessimistisk då jag tror att jag blir nekad nu när jag skickar en andra remiss och de ser att jag skickat en förut. 
    Finns det fler här som skickat flera remisser med olika vikter? Jag blev nekad för 3 ynka kilon! Så jag tänkte att jag går upp dom nu så får jag se vad de säger nu, men det känns inte positivt. 

Men denna gång fick jag iaf berätta med egna ord om min familjs sjukdomshistoria mitt mående och hur övervikten påverkat mitt liv negativt. Så jag hoppas innerligt att jag iaf får komma på en bedömning. Allt detta har uppslukat all min tid och mina tankar, jag bara går runt och deppar över att bli nekad, det tog ett par veckor innan jag vågade skicka iväg en egenremiss pga rädslan att bli nekad. 

Jag har så ont i mina knän och fotleder att jag knappt kan gå orentligt, hur ska jag kunna träna bort all denna vikt om jag blir nekad? Jag har så ont varje dag, när jag sitter, står och går. Jag önskar att jag inte hade så ont för då kunde jag träna iaf, nu gör det bara ännu ondare när jag tränar och jag kan knappt gå på två dagar efter. Även när jag tränar lugnt, promenad osv. 

Snälla nån ge mig lite positivt input! Jag går under snart att all negativitet jag känner.
  • NooneBird
    K89 skrev 2012-02-13 17:08:49 följande:
    jag har svårt att tro att du blir nekad nu när du berättat om hur du mår osv. om du skulle bli nekad får du väl ställa dig i kö i ett annat län bara.. :)
    Tack för svar! =) Men det är väl inte bara att ställa sig i kö i ett annat län, man måste söka till det län man tillhör?
  • NooneBird
    K89 skrev 2012-02-13 17:55:22 följande:
    ja, du får ringa o höra ifall ditt län har en betalingsförbindelse till det länet du väljer.
    jag bor i skåne o stod i kö i landskrona först, men dom har 2 års väntetid. så jag valde ersta i stockholm istället :) 
    Ja ja, när man blivit godkänd för op eller fått remissbekräftelse ja :) Men jag har precis skickat min remiss och är orolig för att inte ens få komma på en bedömning då jag för några månader skickade en då jag vägde 3kg mindre och hade bmi på 40 när man ska ha 41 i mitt landsting. Jag är rädd att de ska neka mig igen...
  • NooneBird
    K89 skrev 2012-02-13 19:08:12 följande:
    nä jag har fortfarande svårt att tro det efter som du förklarat hur du mår osv..
    men jag vet inte.. :/
    hoppas det fixar sig!!  
    Bara att hålla tummarna, jag ska ringa på fredag och kolla om remissen kommit in och skynda på dom och åberopa vårdgarantin eller fritt vårdval. Jag funderar om det går snabbare att få remisen flyttat till Ersta. Enligt vårdvägvisaren så håller gävle kötiden.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)