Gastric Bypass (GBP)
Imorgon ska jag på bedömning, shit vad nervös jag är!
Imorgon ska jag på bedömning, shit vad nervös jag är!
Minafinastebarn tack! Gissa om jag vaknade tidigt idag?!
Ja men har du blivit kallad så fyller du väl kraven i ditt län för op? Lycka till du med när det blir din tur! :)
Jag är GODKÄND!!!! Sitter på tågstationen och njuter av min sista måltid innan op!! Imorgon börjar jag flyta. Det blir op v.17 el 18!! Jag ska ner 5-6kg och jag får göra det hur jag vill! :)
Tack!
Jag fick förresten höra att jag var den första från Gävle som lyckats få remissen flyttad såhär via valfrihet! Det känns ju kul att man är lite banbrytande ;)
Villemo hade du inte uppfyllt kraven så hade du inte fått en bekräftelse nej. :) mötet med kirurgen är ju för att "ta en närmare titt" om man säger så. Och försäkra sig om att du uppfyller kraven samt är psykiskt stabil mm. :)
30 april ska jag opereras!! De ringde mig idag och berättade! Shit vad glad jag är, nu blev jag nervös också! :) Nu ska jag köra hårt med flytet fram tills dess!
Perpen man hinner inte ens räkna till tio innan man är borta. När man vaknar känner man sig skittrött och groggy.
Nu är det 7 dagar kvar till op! Jag planerar för fullt här för allt som ska inhandlas och finnas hemma i kylen när jag kommer hem. På fredag ska jag ringa för att få veta vilken tid jag ska opereras på Måndagen. På söndag åker jag ner och bor hos goda vänner. Tur att jag är hos dom så att jag får annat att tänka på kvällen före.
Med fritt val kan du själv välja vart du vill ha din op. Jag åberopade det och fick flytta till sophiahemmet där det inte finns några köer alls.
Villemo, vi tillhör ju samma landsting. Sjukhuset måste inte ha avtal med dom utan Sophia ska ha avtal med ETT landsting i landet, de har det med tre stycken.
Klockan 07.00 ska jag infinna mig på kirurgavdelningen på måndag morgon. Vad skönt med en tidig tid då jag troligen inte kommer att kunna sova söndag natt iaf. Nu har jag fjärilar i magen kan jag lova!
Jag ligger i sängen och väntar på ronden. Jag mår oförskämt bra förutom smärtan från gasen de blåste upp magen med och sen är jag sjukt trött! Snart får jag bege mig hemåt, det ska bli hemskt skönt att sova i min egen säng, det blev inte många timmars sömn inatt.
Igår kom jag hem, det var så skönt att sova i min säng inatt!
Jag flyter på och allt funkar bra, jag är konstant mätt men kan känna sug efter något gott ibland. Jag har svårt att få i mig allt vatten. Annars mår jag jättebra och bara längtar tills jag får energi att börja ta långpromenader. Just nu får jag lite ont då och då när jag anstränger mig för mycket så jag måste lyssna på kroppen.
Vispen visst är det skönt när man fått hjälp! Jag ät nyopad och jag ÄLSKAR mitt nya liv. Visat är det jobbigt när jag kommer på att just det, jag kan inte äta en massa pizza osv.
Man har ju bantat som en tok i livet. Det är skönt att slippa höra "vad går du på för diet nu då? Suck..."