Inlägg från: minafinastebarn |Visa alla inlägg
  • minafinastebarn

Gastric Bypass (GBP)

Smitha skrev 2012-04-03 08:20:19 följande:
    Jag ringde till mitt sjukhus och undrade om dom hade fått in min remiss och det hade dom. Men dom ville även ha remiss från en läkare... suck.. blir till att ringa vårdcentralen nu då.. blä!

Brukar de vilja ha från läkare oxå? Det är väl den vägen man slipper när man skriver egenremiss?

Själv väntar jag på svar på min egenremiss.. Kan man bli nekad redan i bekräftelsen? 
  • minafinastebarn

Kirurgmottagningen fick min egenremiss i fredags. Idag fick jag en bekräftelse o en tid till gruppträff/info till den 18 april :)

Nån som blivit nekad redan i remissbekräftelsen?

Vad händer på detta möte? Får man veta om man blir godkänd/nekad på detta möte?

• minafinastebarn

När hår man träffa kirurgen? Ytterligare ett mötte efter detta gruppmöte ?
    Mötet är 1,5 timmar.. Vad sägs/görs där?

• minafinastebarn
    workmonday skrev 2012-04-09 11:47:49 följande:
    9 dagar kvar till op om man räknar med idag. några tips?
    har dock fortf problem med flytet. håller mig till flyt utan fusk men är trött, hungrig och nu börjar
    jag tröttna rijält på flytet känner mig inte ens mänsklig längre.

nån som kan komma med tips eller råd?

Har du tappat nåt i vikt eller på måttbandet med flytet? Tänkte om det isf kunde motivera dig mera, så det blir lättare menar jag...
  • minafinastebarn
    NooneBird skrev 2012-04-09 20:29:25 följande:
    Imorgon ska jag på bedömning, shit vad nervös jag är! 

Lycka till!!! Jag är sååå avis :) Jag har bara fått tid till info.. jag ligger på gränsen, 35 i BMI... så jag är sååå osäker på om jag blir beviljad.
    Jag har mkt övervikt och diabetes i släkten/familjen... varit överviktig i flera år...

Men lycka till nu, kommer gå bra :)   
  • minafinastebarn
    NooneBird skrev 2012-04-10 08:31:30 följande:
    Ja men har du blivit kallad så fyller du väl kraven i ditt län för op? Lycka till du med när det blir din tur! :)
    Ja så kan man tycka ju... men det är ju flera man läst om här som blivit nekade... vad jag har förstått så har de blivit nekade på möte inte i remissbekräftelsen...?

Jag ligger ju precis på gränsen på 35 i BMI i mitt län..

Nån som kan/vill förklara skillnaden mellan GBP och SLEEVE op?
    Skillnad på pris?
    Vilken metod är mest effektiv?
    Tiden efter... mkt medicin? Efter GBP så verkar man få äta alla möjliga tabletter...?
    Risk för näringsbrist?         
  • minafinastebarn

Jag har ingen erfarenhet av OP, ännu..
    Men jag gissar ändock på gravv. För som du säger är det ju en belastning för kroppen, magen växer hela tiden o tar mer plats. Kanske trycker på nerver osv.
    Bra att du går till läkare o kollar, gärna nån som kanske har erfarenhet av OP, samt gravv.

• minafinastebarn
    Perpen skrev 2012-04-13 21:09:21 följande:
    Tack. :) Jag blev förvånad över hur snabb tid jag fick, Men skönt att få det gjort innan sommaren. :)
    Ja det verkar gå väldigt snabbt för vissa! Skönt innan sommaren :) Köpa fiiiina sommarkläder...
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)