Inlägg från: minafinastebarn |Visa alla inlägg
  • minafinastebarn

Gastric Bypass (GBP)

Vad görs på gruppmötena? Barar sitta o lyssna? Eller gör de vissa individuella saker oxå som tex vägning?

• minafinastebarn

Är det stenkört för de som har BMI 34 och länet kräver 35 i BMI? Är de sååå noga när de bedömmer eller kollar de till andra beymmer patienten har också?

• minafinastebarn
    Wictor090719 skrev 2012-03-21 21:33:14 följande:
    Fick svar på min egenremiss och det blev nekat :(

Varför blev Du nekad?

Nån annan som blivit nekad, eller nån bekant? Varför?
    Nån som fått remisbekräftelse, varit på gruppmöte och sedan nekad?    
  • minafinastebarn
    Perpen skrev 2012-04-23 05:53:32 följande:
    Jag känner till en som blivit nekad typ 3-4 gånger. Hon blir nekad för att hon har problem med alkoholen och super en massa, och för att hon har/har haft (vet ej vilket) en ätstörning. Men jag tror hon hittat något privat ställe i stockholm som ska operera ändå. Lite knasigt tycker jag för det är ju bättre om hon får bukt med sina missbruk först, men den kliniken kanske bara bryr sig om pengar. Vet dock inte vilken klinik det är. :S

Ah oki,,, då förstår jag.
    OP är ju ingen lösning på andra problem.. 
  • minafinastebarn
    ymmmi skrev 2012-04-23 11:27:01 följande:
    Kan man säga att man vill ha frittvårdval efter man fått en remisbekräfelse? Vilka kan man välja från när man bor i Västerbotten?

När jag va på gruppmöte så fick man en hälsodeklaration man skulle skicka in.. när de mottagit den så skulle de ringa upp o fråga vilket sjukhus man vill OP på.
  • minafinastebarn

Nån som kan säga något om att Op i Aleris Motala?

Fördelar? Nackdelar?

Lång väntetid på besök? På OP?

Tacksam för alla svar!     

• minafinastebarn
    Wictor090719 skrev 2012-04-26 20:47:04 följande:
    Jag har också funderingar på det, det som svider är att jag måste ta lån för det =/

Undrar bara... blev du inte godkänd? Varför?
  • minafinastebarn
    workmonday skrev 2012-04-29 21:29:31 följande:
    jo men de e inkl flyt och jag opades för snart två veckor :/ är inte de väldigt lite då?
    9 kg på 3-4 v är ju bra. Ungefär 3kg/vecka.
    Går det snabbare så är ju riksken att huden ej hinner med o du får massa häng.

Jobba på att få in måltiderna så gott det går, börja motionera. Du går ner!   
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)