Inlägg från: knoddens |Visa alla inlägg
  • knoddens

Gastric Bypass (GBP)

Ang egenremiss, Hur vet man vilken avdelning man ska skicka den till?

Vad ska man skriva i den?

• knoddens
    MiaIa 90 skrev 2012-10-08 14:56:49 följande:
    Ska se hur länge jag orkar vänta efter operationen.

Men tror jag kommer kunna hålla mig en 3-5månader iallafall.

Men vill ha barn helst igår hihi.

Alla runt mig har barn,många vänner har barn och så är sambon sist av sina syskon att få barn med:(.

Man blir rädd när man läser vad du skriver. Du kan inte gå från 1-2 år till 3-5 månader. Om du inte är mer beredd att lägga dina känslor åt sidan för ditt barns skull och hälsa kanske du inte ska ha barn. Håll ut några extra månader så ni mår båda får må så bra ni kan!
  • knoddens
    Vit Lilja skrev 2012-10-09 08:45:06 följande:
    Operation sahlgrenska 26/11 och flystart 19:e oktober, 10 dagar kvar. Någon mer?

Operation i Kristianstad 21/11

Flytstart 31/10
  • knoddens
    MiaIa 90 skrev 2012-10-09 13:31:48 följande:
    Jo men vem orkar vänta ett år på att vikten ska stablirecera sig?!

Jag och sambon känner att om jag bara mår bra efter operationen och har kommit tillbaka till studierna och gått ner lite i vikt så vad hindrar oss.

Och man är ju inte klockare en att gå på tätare kontroll hos bm.

Jag kommer vilja gå iallafall 2 gånger i månaden om inte tre gånger hos bm då. 

Och de klart jag vet om riskerna som finns,men då får man väga upp hur man själv vill ha sitt liv. 

Det handlar inte om att orka gå och vänta. Det finns ju restriktioner av en anledning eller hur?

Säg till läkare som ska bedöma dig att du kommer bli gravid efter tre månaden så kan du ju se va han säger...
  • knoddens

Blir du gravid så tidigt som 3 månader efter op, så vanvårdar du ditt barn, när det dessutom är planerat så borde inte du få skaffa barn när man tänker som du gör. Hur ska du kunna ta hand om ditt barn resten av ditt liv när du inte ens kan göra det i magen. Vänta iaf 1 år!

• knoddens
    MiaIa 90 skrev 2012-10-11 14:05:57 följande:
    När blev du då gravid efter din operation?

Jag har redan ätit folsyra över ett år för vi har ju försökt få barn men fick ju reda på att jag hade PCO och ingen äl. 

Skyddar oss nu med kondom men vet inte hur länge jag orkar mer.

Bara så ledsen att jag inte kan få barn.

Jag har massa barn grejer men inget barn och alla runt mig har barn.

Vad säger att jag inte skulle klara av att bli gravid så tidigt efter operationen,man få ju kolla upp sig rätt ofta med vitaminerna och se till att man får i sig allt vad man behöver per dag. 

Ibland undrar jag om du är insatt här för att provocera oss... Att det bara e ett spel. Jag vill inte tro att det är på riktigt.
  • knoddens

Jag skickade en egenremiss till Landskrona. När jag fick remissbekräftelsen ringde jag och åberopade vårdgarantin så som skilade min remiss till aleris i lund. Det tog exakt 3 månader till mötet (det är bara ett) på mötet fick jag tid för op 8 veckor senare. Så det går fort.

• knoddens
    MiaIa 90 skrev 2012-10-24 19:15:11 följande:
    Hej nu är man hemma efter en hel dag på Grupp info möte,enskilt möte med kirurgen och möte hos dietisten.

Jag blev godkänd:).

Kommer bli opererad innan 3månader.

Detta har gått fort kommer ha gått 4månader från min remiss till op.

Måste gå ner 18kg innan operationen och ska flyta i 6veckor.

Är så glad:).

Kram 

Var var du någonstans på mötet?
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)