Inlägg från: knoddens |Visa alla inlägg
  • knoddens

Gastric Bypass (GBP)

Förstår det! Men det kommer gå bra.

Ja opereras den 21/11 så bara två dagar efter dig. I Kristiansad.

• knoddens
    ad astra skrev 2012-11-01 13:06:50 följande:
    Jag har fått min remiss skickad för ett tag sen nu och när jag ringde till nyköping för att höra om den hade kommit fram samt fråga om väntetider mm. så sa dom att dom kunde se min remiss och att jag skulle få komma på infomöte i slutet av december och att det sen skulle ta ca. 4 månader innan jag får träffa kirurgen och sen ytterligare 10-12 månader om jag blir godkänd för operationen. När jag sen sa att jag vill åberopa vårdgarantin så sa dom att jag inte kan göra det förens jag har blivit godkänt till operation så tidigast mars-april kan jag enligt dom åberopa vårdgarantin OM jag blir godkänd... Är det verkligen så???

Ja, eftersom dom vet dig en första tid inom ramen av tre månader kan du Inge åberopa den förrän det förväntas ta längre tid än så.
  • knoddens

17 dagar kvar till op.

Jag ska enligt läkaren gå ner 7 kg.

Har 1 1/2kg kvar och har inte flytigt än så förhoppningsvis räcker det med den sista veckan :)

• knoddens
    MiaIa 90 skrev 2012-11-06 15:23:48 följande:
    De gör ju de, men i dag känner jag att de har gått trögare en i går har varit jätte hungrig och sugen på ägg, dom åt ägg på min praktik platts till mellis i dag.

Jag vet dock inte hur mycket kcal de är i 2 ägg,någon som vet? 

I ett ägg är det ca 85 kcal. Så i två 170 kcal.
  • knoddens

Jag valde att inte berätta förrän jag fått ett godkänt. Man vet ju aldrig om man blir det eller hur lång tid det tar. Sen är det ju inte säkert att du blir sjukskriven så länge. Jag planerar att vara det i 1 1/2 vecka. Lyft är tydligen inga problem.

2 veckors sjukskrivning kan ju hända när som helst, utan att det är planerat och det vet ju arbetsgivaren om.

• knoddens
    kymaro skrev 2012-11-19 16:38:03 följande:
    Förstår  det, men kommer gå bra. Vart opereras du?

I Kristianstad, har inskrivning kl 8 och opereras kl 9. Det är riktigt skönt att det går så snabbt så man inte behöver sitta där och va nervös.
  • knoddens
    Perpen skrev 2012-11-20 08:26:51 följande:
    Där opades jag också :) Hade inskrivning vid typ 11 men opades inte förrän vid 15, jag hann bli fruktansvärt nervös under den tiden, men de är så duktiga och snälla där :)

Kul att höra att dom är snälla :)

Ja det är drygt med väntan. När åkte du hem?
  • knoddens
    Perpen skrev 2012-11-20 19:50:45 följande:
    Jag sov över en natt och åkte hem på eftermiddagen dagen därpå. Var inte ens kvar på avdelningen ett helt dygn efter att jag opats (operationen var klar vid 16 och jag åkte hem vid 14- tiden dagen efteråt om jag inte minns fel). Men om man är orolig och känner sig otrygg osv så får man stanna längre, var en kvinna där som sov över två dygn för att smärtan gjorde henne orolig och rädd.

Okej, det är skönt att man har möjligheten. Jag vill åka hem så fort som möjligt.

Var bor du? Åkte du långt?
  • knoddens

Ja, jag vet inte riktigt hur mkt smärta som väntas. Jag bor i Helsingborg. Kommer nog ta tåget hem. Min svärfar har erbjudit sig att hämta mig men ja sitter nog hellre på ett tåg än instängd i en bil utan att man kan gå lite och med han konstant snackandes. Men det beror väl på hur pigg man är och hur ont man har.

Nu är det bara 8 timmar kvar!!

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)