Inlägg från: Rottis77 |Visa alla inlägg
  • Rottis77

Gastric Bypass (GBP)

Finns det någon här som ångrar sin op?? 

• Rottis77
    Livingdeluxe skrev 2013-01-15 19:33:24 följande:
    När skickade du din remiss?
    I juni 2012 till Landskrona, när jag fick remiss bekräftelsen åberopade jag vårdgarantin direkt och hamnade då i Lund. Träffade kirurgen, dietist mm i dec 2012, hade blivit opererad denna månaden om det inte varit för att jag ätit kortison, och därför måste jag vänta tills i maj.
  • Rottis77
    Livingdeluxe skrev 2013-01-15 19:46:44 följande:
    Aha! Det låter ju som det har gått riktigt snabbt för dig med!
    Så trist med kortison, det hjälper bra men shit vilka bieffekter det kan ge..

Men maj blir ju fint, då tillfrisknar/läker du under sommaren (sol är bästa medicinen) plus man kan gå massa fina promenader :) Jag hoppas också på sommaren nu..
    Ja, det har gått fort, men har funderat på detta i mååååånga år.
    Dock hade varken jag eller min läkare koll på att jag va tvungen att vänta 6 mån pga 2 veckors kortison ätande! 
  • Rottis77

Jag har också varit tvungen att äta det då och då pga reumatisk värk, men hoppas att op ska hjälpa mig en hel del med värken.

• Rottis77
    knoddens skrev 2013-01-16 08:07:09 följande:

Det går jättebra. Jag var på efterkontroll igår som görs 6-8 veckor efter op. Har gått ner 13 kg sen op dag och 25 inkl flyt så dom var nöjda och jag med :)
    Va härligt! Hur mår du?
  • Rottis77
    evolyn skrev 2013-01-16 08:56:49 följande:
    Rottis77: ha inte för höga förhoppningar om att bli bättre i lederna. Jag är också reumatiker och hoppades innerligt att det skulle bli bättre men nej, har inte märkt nån skillnad alls. Men hoppet är det sista som överger så jag hoppas fortfarande att det ska bli bättre nu när vikten stabiliserar sig :)
    Är helt fullt inställd på att min sjukdom inte kommer bli bättre, men indag vet jag inte vad som är min sjukdom och vad som är pga min övervikt, så jag hoppas på att när jag väl blivit av med min övervikt så ska mina mediciner börja fungera lite bättre.
  • Rottis77
    knoddens skrev 2013-01-16 09:38:46 följande:

Jag mår jättebra. Kan må lite illa och hjärtat rusar när ja ätit för fort eller fel. Men det mesta går bra bara ja äter sakta.
    Jag har också gått på kortison och slutade ca 2 månader innan. Det var ingen som sa nått om det. Och då hade jag gått på dom i 3 år. Men låg dos sista året.
    Asså, jag blir inte klok på detta med kortisonen!! Jag hade "bara" ätit kortison i 2 veckor denna omgången, går bara på detta i perioder, och det va ingen hög dos, men jag va tvungen att vänta 6 mån på op. Ingen annan verkar känna till detta, inte ens min läkare på reumatologen. Fattar ingenting, men jag får ju snällt göra vad dom säger, MEN det betyder att jag måste gå 6 månader helt utan mediciner och det känns.......Hade nämligen slutat med mina sprutor och andra mediciner innan då jag visste att man inte blev opererad på ett tag pga dom, så därför satte dom in kortison pga att jag hade ont!
  • Rottis77

Det är kirurgen på Bariatriccenter i Lund som ska operera mig som sagt detta. Har ringt och dubbel kolla, men det va 6 mån som gällde, punkt slut!

Jag tog cimzia innan, men slutade pga operationen....

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)