Gastric Bypass (GBP)
Får jag hoppa in här? Jag bad om en remiss i Göteborg i januari och nu den 10 september ska jag träffa kirurgen och annan personal på Östra sjukhuset. Skulle vara skönt att få prata med andra i samma situation.
Får jag hoppa in här? Jag bad om en remiss i Göteborg i januari och nu den 10 september ska jag träffa kirurgen och annan personal på Östra sjukhuset. Skulle vara skönt att få prata med andra i samma situation.
Imorgon ska jag träffa kirurgen. Är nervös inför det. Har så många frågor, så det är väl bäst att jag skriver upp dem så jag inte glömmer dem.
Angående med det här med lös hud så sa läkaren på ett informationsmöte att det man kan göra mot lös hud är att träna. Men jag tror att även om man tränar får man nog gilla läget.
Jag var hos kirurgen i måndags. Min operation blir den 16 oktober, på måndag ska jag börja med pulverdiet! Det är ju snart! Shit, är glad men samtidigt nervös och rädd. Jag är mest rädd för narkosen och vistelsen på sjukhuset. My god.
Idag började jag med pulver. Känns som om det kommer bli svårt :) har bara druckit en påse än haha.
Men jag ser målet, den 16 oktober. Då händer det.
Det är nu min andra vecka på pulver. Jag har redan gått ner 5 kg hoppas jag fortsätter gå ner, om tre veckor är det operation. Det går dessutom mycket lättare nu än i början. Men jag är fortfarande hungrig.
Jag fick en pik förresten föra veckan av en kollega på jobbet. Det var hennes första dag och jag skulle lära upp henne. Hennes första dag! Fem minuter (!) efter att vi hälsat så tar jag fram min shaker och en pulverpåse och ska fixa min frukost.
Då säger hon "Jaså du går på sånt du. Funkar den då?"
"Ja, sa jag. Fast jag dricker dem inför en operation, annars tror jag inte på de här, de funkar inte i längden."
"Ska du göra en gastric bypass? Jaha. Vet du, en gång bantade jag ett år med (nån metod) och jag gick ner 20 kg på ett år utan operation. Om du kämpar lite så går det nog för dig med".
Öh, jaha... Hej du främmande människa. Hon vet väl inte vad jag har kämpat i livet? 20 kg? Lite skillnad på 20 kg och 70-80 kg, hade jag bara 20 kg hade jag inte heller opererat mig.
Jag blev väldigt stött, och som vanligt vågar jag inte stå för mig själv.