Inlägg från: Zizzieleenia |Visa alla inlägg
  • Zizzieleenia

Gastric Bypass (GBP)

Låter som ett helt rimligt mål Saliro.

Jag är inne på dag 7 på flytet och mår fortfarande oförskämt bra. Jag är inte speciellt hungrig, bara stundvis kan det kurra till, men då dricker jag mera vatten bara. :)

Vågen visar nu 9.4 kg på minus, känns såå bra. :) Snart 10! :D  

Upptäckte idag att det är 26 sept idag, vilket innebär att det är mindre än 1 månad kvar. :D Woooh! 

• Zizzieleenia

Jag blev tillsagd att man skulle köra endast ett märke.. men jag kör ett å samma märke samma dag, men varierar mellan nutrilett och naturdiet, det är de som finns tillgängliga här i Finland.. Kan typ bara äta choklad med mintsmak och choklad.. :P

• Zizzieleenia

Visserligen har jag ju 29 dagar kvar på flytet, så det är ju inte säkert man är lika positiv på flytdag nr 30, men man har fokus på målet så blir det bra. :)

• Zizzieleenia

Är inne på dag nr 14 med pulver nu.. Har gått ner från 122,5 till 110,1.. Känns skitbra.. :) om 3 veckor ligger jag nyopererad.. 3 veckor flyt kvar.. sen är det slut.. :D

ems87, trist med sådana idioter som tror deras sätt fungerar för allihopa.. :(

• Zizzieleenia

Att få ett litet barn som kämpar för sitt liv är inget jag ens önskar min värsta fiende.. Visserligen var jag inte opad när jag var gravid och väntade första sonen, men att aktivt välja att utsätta sig själv och barnet för en sådan risk är för mig helt ofattbart. Jag har själv kämpat med att bli gravid och vet hur psykiskt påfrestande det kan va.. Men man måste lägga sina egna känslor åt sidan.. Försök istället fokusera på att bli opad, vänta minst ett år iallafall och fokusera på vikten.. Tänk på att ditt framtida barn skall få en förälder som ORKAR va aktiv, och ta barn sen när du kommit en bra bit på väg.. Alltså minst 1 år.. Jag är 24 och jag kan inte säga att jag ångrar mina barn, men jag är vuxen nog att erkänna att när jag blev mamma för första gången var jag inte mogen nog.. Är glad att jag fått rätsida på tillvaron och att jag nu kan va världens bästa mamma åt mina barn, men sonens första levnadsår kommer aldrig tillbaka, jag önskar jag hade väntat för att mogna.. Men är numera glad för att allt blivit som det blivit..

Nog om det. 2 veckor kvar till open idag! :D 

• Zizzieleenia

Miala, hade jag varit du hade jag avvaktat med op tills du känner dig helt hundra, för denna operation går inte att ändra. Jag hade kört stenhårt på pulverdiet för att gå ner i vikt för att öka chanserna att bli gravid.. Och SEN när man har barn osv kan man överväga op igen, men jag tycker inte du skall göra open om du inte är 100% säker och sedan villig att ändra ditt liv och matvanor. Det finns risk att det är mycket du inte kommer kunna äta efteråt.. Jag säger inte detta för att va elak, utan jag vill bara att du tänker noga innan du handlar.

• Zizzieleenia

Jag tycker man skall avvakta med operationen om man känner sig tveksam.. Att vara nervös, förväntansfull, spänd och allt det hör ju till, men om man inte känner sig helt 100 så är det inget som hindrar en från att avbryta.. Jag har tänkt fram och tillbaka under de 3-4 senaste åren, men ändå känt att jag skall försöka på egen hand utan ingrepp innan.. Resultatet blev ju bara som innan.. -15 och sen +20 i princip.. Så nu kan jag med ro se på operationen eftersom jag verkligen är 100% säker.. Hade jag tvekat så hade jag skjutit upp den.. Men som sagt, att va nervös och spänd är ju helt normalt.

• Zizzieleenia

Mina varmaste lyckönskningar önskar jag dig på vägen Saliro.. Fundera genom det noga.. Kommer du på vid senare tillfälle att det är dags så vet du ju hur man går tillväga. :) Kram

• Zizzieleenia

ViTillsammans. Bra att du gått ner 3 kg redan, det är onödigt att spara allt till flytet.. Inte kul för de som sitter 1 vecka före op och har 4 kg att gå ner... Och får det uppskjutet pga att de inte börjat i tid.. :/

Nu har jag 8 dagar kvar till op.. Vågen står på -15,7 kg just nu vilket är fantastiskt. 6,8 kg ner till 100.. Så mitt nästa delmål är verkligen inte långt borta nu. :) Dock har lilldamen här hemma blivit snorig nu och slemmig i halsen, så jag är såå rädd att bli sjuk.. Hade inte alls varit bra just nu.. :( 

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)