Linda 468 skrev 2012-11-27 19:42:02 följande:
4 kg!? WOW! Jag gick ner 2 kg förra veckan och det var jag nöjd med. Jag har ont fortfarande också. Opererades 19/11. Jag får äta lättuggad mat som tur är för flytande hade jag aldrig klarat. Provade på sjukhuset och det var kört direkt. Jag får bara i mig runt 1 liter vätska per dag. Känner mig rätt nöjd med det. Nu idag har jag för första gången känt hunger! Annars har varje tugga varit ett kämpande utan dess like. Jag har itne velat ha nånting alls och det har tagit stopp så fort jag försökt. Nu kämpar jag ner åtminstone ett mål mat per dag och sedan lite smoothie och fil och sånt.
Vad skönt att inte behöva äta flytande. Jag måste äta flytande i 2 veckor. Tycker det är riktigt svårt. Soppa får ja inte i mig, mår illa bara av tanken. Så set blir mycket shakes, Smoothie och yoghurt men ingen varm mat alls. Jag opererades 21/11. Kommer nog prova lite puréaktigt i helgen.
Hunger har jag faktiskt känt rätt många gånger men det är frustrerande när man inte får i sig nått så hungern kan försvinna. Men det kommer väl bli bättre med tiden. Hoppas jag iaf