Inlägg från: knoddens |Visa alla inlägg
  • knoddens

Gastric Bypass (GBP)

Nu är jag på andra sidan. Ska åka hem om drygt en timme.

Känner mig halvt överkörd av tåget.

Jag har mått jätteilla och "spytt" flera gånger. Dom säger att man inte kan spy men det kan man mer eller mindre. Hade varit skönare att kunna spy ordentligt. Men men det börjar ordna upp sig nu.

• knoddens

Imorgon är det en vecka sen jag opererade mig. Det har gått trögt med det flytande för mig med. Det tar stopp direkt så det är ett heltidsarbete att försöka få i mig 1,5liter. Nu går det lite lättare. Har inte så ont längre och idag har jag varit en lång runda på stan :) mitt shoppingsug är igång men får hålla mig lite till.

Jag har gått ner 4 kg på en vecka! Hehe nog lite ;) Jag hoppas det stannar av lite, det behöver inte gå så fort.

• knoddens
    Linda 468 skrev 2012-11-27 19:42:02 följande:
     4 kg!? WOW! Jag gick ner 2 kg förra veckan och det var jag nöjd med. Jag har ont fortfarande också. Opererades 19/11. Jag får äta lättuggad mat som tur är för flytande hade jag aldrig klarat. Provade på sjukhuset och det var kört direkt. Jag får bara i mig runt 1 liter vätska per dag. Känner mig  rätt nöjd med det. Nu idag har jag för första gången känt hunger! Annars har varje tugga varit ett kämpande utan dess like. Jag har itne velat ha nånting alls och det har tagit stopp så fort jag försökt. Nu kämpar jag ner åtminstone ett mål mat per dag och sedan lite smoothie och fil och sånt.

Vad skönt att inte behöva äta flytande. Jag måste äta flytande i 2 veckor. Tycker det är riktigt svårt. Soppa får ja inte i mig, mår illa bara av tanken. Så set blir mycket shakes, Smoothie och yoghurt men ingen varm mat alls. Jag opererades 21/11. Kommer nog prova lite puréaktigt i helgen.

Hunger har jag faktiskt känt rätt många gånger men det är frustrerande när man inte får i sig nått så hungern kan försvinna. Men det kommer väl bli bättre med tiden. Hoppas jag iaf
  • knoddens
    Sarilariz skrev 2012-11-30 15:47:56 följande:
    Har inte fått i mig något idag, kväljningar av all soppa,. så tillslut gjorde ja en ganska lös broccolipuré. Den fick jag i alla fall i mig. Tror ni det är katastrof? Vet att jag bara skall äta flytande, men får ju äta yoghurt och det är ju typ samma konsistens.

Jag har inte heller ätit mkt soppa. Mår illa av bara tanken. Ja har hållt mig till shakes, youghurt och Smoothie. Alltså ingen varm mat. Igår var dag 10 och jag provade potatismos, det var himmelskt :)
  • knoddens
    kymaro skrev 2012-12-04 08:27:27 följande:
    Hur går de för er som är ny opererade då? jag hoppas de flyter på bra för er? 

För mig går det jättebra! Dag 14 idag och jag har tjuvstartat med mosad mat. Har ätit potatismos, makrill och lax. Så gott det var! :)
  • knoddens

6 veckor är väldigt länge att flyta på. Kämpa på, du kan bara göra ditt bästa.

18 KG är också otroligt mkt att behöva gå ner. Varför har dom så högt mål?

• knoddens
    ems87 skrev 2012-12-05 14:22:46 följande:
    African dance är bra iaf, skitjobbigt. Sen har jag boxningsaerobic. Den klarar jag inte av, den är så jobbig och svår! Hänger inte alls med. Jag skulle vilja ha zumba, det verkar ju lite roligt iaf.

Zumban är jätterolig
  • knoddens
    MiaIa 90 skrev 2012-12-04 23:02:14 följande:
    Oj gud 7veckor bra kämpat:).

Jo jag har PCO men de kan väll inte vara så svårt om man får i sig så lite kcal,jag måste komma ut och röra mig men jag är så rädd att ramla:/.

Jag har ju 12 kg kvar att gå ner på 12 veckor måste jag väll klara?

Jo de klan vara svårt men jag vill bara ha av köttet jag älskar kött så kommer bara ta lite av de i så fall någon bit och tugga på tillsammans med dom andra i släckten. 

Kram

På 12 veckor?
  • knoddens
    MiaIa 90 skrev 2012-12-06 20:39:21 följande:
    Nej 6veckor skulle de vara.

Hur går det?
  • knoddens
    MiaIa 90 skrev 2012-12-07 13:59:06 följande:
    Dom kolla vad jag vägde,hur lång jag var och mätte midjan.

Det gjorde dom på mig med även på opdagen
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)