• anli00

Gastric Bypass (GBP)

Nalle har ett blått hus skrev 2011-10-26 16:02:18 följande:
    Jag äter morfintabletter regelbundet och gjorde så även under flytet och operationen. Det var inget som hindrade mig i alla fall, men narkosläkaren måste veta om du gör det när operationsdagen kommer så du inte får för höga doser av något han/hon ger.
    okej, tack så jättemycket, då kan jag ju ta dom som han rekommenderade mig..kommer antagligen inte äta dom när opdagen kommer *hoppas jag*, men iallafall man vet ju inte...
  • anli00
    Zunrose skrev 2011-10-29 19:26:14 följande:
    Finns det någon här som är opad i Karlshamn eller ska opas där??

SEN EN ALLMÄN FRÅGA !

JAG STÄLLDE MIG IDAG PÅ VÅGEN OCH SÅG ATT JAG GÅTT UPP 4 KG SEDAN MIN REMISS SKICKADES FÖR 1 ÅR SEDAN HAR SLUTAT RÖKA MEN PÅ MIN REMISS STOD DET ATT JAG INTE RÖKTE FÖR GJORDE INTE DET NÄR JAG SKREV REMISSEN(ÄR EN SOM SLUTAR OCH BÖRJAR HELA TIDEN) OCH SKA SNART PÅ MÖTE MED KIRUGEN I HOPP OM ATT BLI GODKÄND..BLEV DU INTE GODKÄND FÖR DIN VIKT VAR HÖGRE ÄN DEN VAR NÄR DU SKICKADE DIN REMISS?

Jag har för mig om att jag vägde 5 kg mer än vad som stod i remissen och för min del va det inga problem...så d ska nog va lugnt ska du se...
  • anli00

Men du tänk såhär, 1,5 kilo är mycket på en vecka....om man jämför med vad som faktiskt är sagt att man ska gå ner i veckan.
    Sen är det klart att kroppen behöver olika tid på sig att vänja sig, vissa går ner fortare än andra och jämföra är inte bra.
    Själv ska jag hålla på med flytet i två veckor till, inget kul, då min mage börjat protestera lite efter varje måltid, känner mig svullen och illamående, men det går väl över hoppas jag. Lite ångest ibland speciellt igår, när jag började tjuta för att sambon ville äta pizza till kvällsmat *hahaha*, då kändes det rätt orättvist och kände mig ganska ynklig kan jag lova. Min stackars sambo  sa  till och med att han kunde sätta sig på pizzerian och äta så jag slapp och se det, men man får väl tänka framåt även att det är jobbigt. 1,5 kilo/vecka i ett år blir bra många kilon i slutändan.

Du kommer klara det här och vem vet nästa vecka kanske du rasar i vikt istället :) 

• anli00

Mizzpiggy: Se där vad bra :) duktigt! Som du skrev, vi får hålla ihop så klarar det här! Det jag märkt nu senaste dagarna är att min sista shake på kvällen gör att jag mår illa o blir uppsvälld, undrar varför! Ställde mig också på vågen idag, -4,2 blev d, väääldigt förvånad, fast O andra sidan har jag ju en hel del o ta av....o än är vi inte i mål,väntar bara på den dagen när vågen står still, håller andan varje gång jag ställer mig på den

• anli00
    MizzPiggy skrev 2011-10-31 20:03:42 följande:
    Anli00: bra de, hur
    Länge har du flutit?
    Jag har flytit en vecka, började förra måndagen och ska hålla på till nästa torsdag (opas på fredagen), egentligen skulle jag börjat i torsdags, men tänkte eftersom dom första dagarna är jobbigast så ville jag börja när jag jobbade så jag hade nåt annat o tänka på :)
  • anli00
    MizzPiggy skrev 2011-11-01 09:54:57 följande:
    Anli00: okej! Då har du haft lite tur i gått ner mkt då, (4kg?) spännande ändå att vi har op dagar ganska nära varandra :) dufår
    Berätta hur de va sen!
    ja..jag tror d, hade absolut inte räknat med att gå ner så mkt första veckan, är lite skeptisk mot mig själv antar jag så hade väl inte räknat gå ner nåt :/
    Ja, d är riktigt kul..vi får följas åt nu...klart jag berättar för dig sen..spännande allt det här är det! 
  • anli00

D är bara fyra dagar kvar till op, jätteskönt men helt plötsligt känns d så overkligt, att d liksom inte kommer hända! Vem vet dom ångrar sig när jag är på läkarbesök på torsdag...ingen kul känsla d här :(

• anli00

Tack, ja jag ser verkligen fram emot d nu :) Jo, d är väl d...ren noja o lite rädsla för nya livet...

• anli00
    Moflo skrev 2011-11-08 08:52:57 följande:
    Hur kan det komma sig att Ersta betalar boendet? Är det så för alla?
    Är man utomlänspatient som både jag och maddisen80 är, så går ens landsting in och betalar ens boende natten innan opdagen.

• anli00
    Maddisen80 skrev 2011-11-08 13:06:25 följande:
    Tackså mycket att du svarade ;))))
    ;) så lite...allt bra med dig? hur går det för dig, va ju ett tag sen man såg dig härinne....
    själv har jag op nu på fredag, nervöst värre :) 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)