• kymaro

Gastric Bypass (GBP)

minafinastebarn skrev 2012-09-17 13:02:33 följande:
    En vecka kvar till OP!!!

Inne på min 3:e v flyt... Jobbigt värre ju!
    Håll ut! Jag åt knappt sista veckan för höll på spy hela tiden för det börja bli så äckligt. Men snart är du opererad:)
    gbpminviktresa.blogg.se följ min viktresa
  • kymaro
    Dixabilly skrev 2012-09-17 20:03:27 följande:
    Puh, var på första läkarbesöket idag, och jag blev godkänd. De tyckte jag var en "enkel" patient och beslutet togs snabbt.
    Min vikt var inte så jävla rolig, och mitt BMI ska vi inte snacka om.

Fick också veta att man måste hamna på 30 i BMI för att få kirurgi efteråt för skinnet! Så eventuellt måste jag "banta" när allt är klart, hahaha. Jaja, got to do, what I got to do!
    Hoppas allt kommer gå bra för dig då:)

Är det lång väntetid för dig på sjukhuset inför operationen?
  • kymaro
    ad astra skrev 2012-09-19 19:20:18 följande:
    Kan man inte få det fortare då? Om man är villig att åka till ett annat sjukhus vid behov? eller kommer det att ta så länge oavsett? Och hur är det med just vårdgarantin?
    Men om du nu väljer ett annat sjukhus för att ta vårgarantin. Måste du väl åka dit senare med på återbesöken osv?
  • kymaro
    Skit i det du skrev 2012-09-18 17:43:07 följande:
    Hur menar du med banta när allt är klart?  Är inte målet en normalBMI?
    Läkarna bruka ju säga att man går ner ca 50-75% av sin övervikt. Så då beror det ju på hur pass mycket övervikt man har för alla blir ju inte normal viktig efter en OP.

Men självklart kan man ha det som mål fast att de andra kilona får man ju jobba lite extra förGlad
  • kymaro
    BarbaMamma84 skrev 2012-09-22 22:48:29 följande:
    Kan någon här inne berätta för mig vart hjärnan tar vägen när man känner sig fetare än någonsin (-35,5kg sen 12/5) och ingenting duger??! 
    Jag förstår, accepterar, att det är enormt att gått ned 35,5kg på 19v... men det duger inte ibland. Inte när "alla" andra gått ner så mkt mer.... suck.. min hjärna går på lågvarv...  
    Känner igen det där! Har själv gått ner 37kg sen 1/5 och vissa dagar känns det som man skulle ha gått upp allt. Ibland känns det som att det går jätte segt. Är väl det att huvudet inte hänger med alls. För ibland kan man bli chockad på att kläderna har blivit förstora dom som man inte alls tyckte var så stora för så mycket har man ju inte gått ner kan man inbilla sig! Men alltså 35kg man börjar närmasig en helt liten person som man bantat bort!
  • kymaro
    BarbaMamma84 skrev 2012-09-24 14:18:58 följande:
    Jo i det stora hela är det sjukt faktiskt! Och nej det är klart det tog ett par år att äta upp sig så man kan ju inte bara tappa allt så där  
    Jag undrar när man faktiskt förstår hur liten man blivit? Min mamma sa härom dagen "herre gud så här liten minns jag inte ens när du va sist, nu når mina armar runt dig!" Haha hon är skön MEN det får mig att tänka att när jag va som störst (nu i våras iaf) på 136.6kg innan OP så tyckte jag inte att jag va så stor.. NU ser jag mig själv som jätte stor trots att jag har samma storlek xl som vänner som jag tycker är sååå fina i kroppen. Huvva. skulle haft en videofilm på mig själv som jag hade kunnat referera till tror jag  

Hehe ne men exakt.

Ja det kan man ju undra? jag känner igen mig i det där när jag var som störst 127g så tyckte inte jag att jag var så jätte stor. Men nu dom dagarna jag känner mig stor nu är det som jag skulle varit en elefant eller nått sånt. Konstigt hur man fungerar.

Och som sagt sånna som börjar väga lika som en nu har man tänkt den personen är inte så stor utan mer mullig, men hallå jag väger lika själv lika lång men ser mig själv så stor.

Ja nån gång hoppas jag huvudet hänger med, så man slipper känna sig tjock hela livetTungan ute
  • kymaro
    ems87 skrev 2012-09-25 16:29:38 följande:
    Det är nu min andra vecka på pulver. Jag har redan gått ner 5 kg Glad hoppas jag fortsätter gå ner, om tre veckor är det operation. Det går dessutom mycket lättare nu än i början. Men jag är fortfarande hungrig.Rynkar på näsan

Hm, vad jag vet så tar läkarna bara huden på magen, och det är svårt att få en sån operation beviljad. Det ställs en del krav då. På ett av mötena som jag varit på sa läkaren att det bästa man kan göra själv för att få så lite lös hud som möjligt var att träna.
    Åh härligt!!=) Äter du så många påsar man får då? 

Vet jag var mer hungrig i början sen efter typ 5-6dagar börjar hungern försvinna. 
  • kymaro
    MiaIa 90 skrev 2012-09-26 17:54:07 följande:
    Men från remiss till operationen ska de inte bara ta 6månader?
    Annars följer dom väll inte vårdgarantin?
    När fick ni hem brev om att eran remiss hade kommit fram? 
    Men om man vill utnyttja vårdgarantin kan man ju även bli skickad till annat sjukhus.
  • kymaro
    Zizzieleenia skrev 2012-09-26 09:31:10 följande:
    Låter som ett helt rimligt mål Saliro.

Jag är inne på dag 7 på flytet och mår fortfarande oförskämt bra. Jag är inte speciellt hungrig, bara stundvis kan det kurra till, men då dricker jag mera vatten bara. :)

Vågen visar nu 9.4 kg på minus, känns såå bra. :) Snart 10! :D  

Upptäckte idag att det är 26 sept idag, vilket innebär att det är mindre än 1 månad kvar. :D Woooh! 
    WOW!! Härligt!Skrattande
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)