• esther

Skulle du anmäla till soc?

Om du bodde i Lönneberga, granne men Emil, skulle du då anmäla familjen till soc?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du anmäla till soc?
  • Mamma till 7

Absolut att jag skulle! Systematisk nedvärdering och kränkning av pojken, barnmisshandel, ett frustrerat barn och en pojke som blir utsatt för hån och gliringar i skolan.

• Amazina

Och även att ett barn med sådan "energi" så obegränsat tillåts hantera knivar känns mycket tveksamt.

• Åssi

Nej men jag skulle starta en insamling bland grannarna så de kunde skicka honom till Amerika! ;)

• alvaereva

Ja det hade jag gjort. Och sparat och gnetat så jag kunde skicka vissa delar av den hemska grannskapen till Amerika.
    Sen hade jag kanske flyttat in i Kråkstorparns hus. Inte för att jag har sett hur det ser ut men om det är lite likt ett kråkslott så skulle jag gärna bo där

• esther

Tror ni soc skulle göra ngt då?

• Åssi

Pippi däremot skulle jag inte tveka en sekund att anmäla.

• lövet2

Jag vet inte. Det beror på hur nära insyn jag hade i familjen. Om jag hade inblick i hur bra pojken mådde trots sin stränge far, så kan det hända att jag skulle avvakta.

• Linda1976

Ja, att systematiskt låsa in sitt barn i en bod är barnmisshandel. Oavsett om det hände 1915 eller 2011.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • bengke

Svårt att veta. Jag känner att det borde anmälas, men tyvärr skulle det nog mycket till innan jag vågade ta steget. Skulle nog vilja ha mkt kött på benen.

• Mamma till 7

Men alltså, Emil blir lyft i håret, släpad och riven, slagen och instängd. Och ni tycker inte det finns underlag för anmälan?? Vid ett tillfälle så¨blir ju Emil knuffad och slagen inför typ 50 personer och alla de vittnesmålen skulle förmodligen räcka för att Emil skulle bli omhändertagen.

Svar på tråden Skulle du anmäla till soc?