• Mille87

Sims 3 tråden:)

Det här fusket till tvillingar, forcetwins, funkar inte...? forceboy och forcegirl funkar inte heller? Någon som vet varför? Jag har provat att slå in testingcheatsenabled true först också. Har typ provat med allt, stor bokstav el liten, särskrivning el inte...Det står okänt kommando.

• Mille87
    KristenTjej84 skrev 2011-02-28 20:20:06 följande:
    Samma här!
    Märkligt! Måste man ha nån expansion då? Jag har bara det vanliga... 
  • Mille87
    KristenTjej84 skrev 2011-03-01 18:03:53 följande:
    Japp, inte är simmarna tacksamma direkt om de får de billigaste sängarna, kylskåpen eller spisarna..
    Är sängarna för billiga så sover ju dom dåligt pga "obekväm billig säng"tex:D

Nej, dom är verkligen inte tacksamma :P Klaga på att maten smakar kylskåp...ja, men hur ska man undvika det då? Smakar inte all mat som legat i ett kylskåp som det? :P

Om inte pengafusket hade funnits, så hade jag iaf tyckt att det varit otroligt tråkigt att spela. Det tar så lång tid och en massa väntan innan man kan bygga ut huset och dekorera det.
    Fusken använder jag nog periodvis...man testar dom och efter ett tag så använder man inte dom lika ofta. Tex gör man behoven statiska och använder det hela tiden då finns det ju liksom inget man kan göra. Men det är praktiskt att använda om man vill att simmen ska träna konstant tills den bemästrat färdigheten ;)
  • Mille87
    Lady Namárië skrev 2011-03-03 10:16:59 följande:
    Jo, fast jag vill gärna att en sim skall kunna bo i huset också. jag brukar fuska mig till pengar för att kunna bygga ett schysst hus, för jag har inte alltid lust att traggla på i evigheter i ett rum och kök utan tapeter.
    Man kan ju bygga ett hus utan att flytta in familjen, så slipper man problemet med att göra en massa pengar. Sen kan man flytta in familjen när huset är färdigt och använda sej av FreeRealEstate fusket :) Då slipper man sitta som en idiot och trycka ctrl+shift+c och skriva in pengafusket hela tiden :) Jag tror att det fusket bara fungerar om man först skriver in TestingCheatsEnabled true? :S
  • Mille87
    Lady Namárië skrev 2011-03-03 19:20:23 följande:
    Jo, så kan man iofs göra. Men man behöver inte skriva Motherlode så många gånger för att få ihop till et schysst hus.
    Nej, iofs inte :) Men det beror på hus storslaget man vill att huset ska bli hehe ;)
  • Mille87

Är det någon som fått forcetwins, forcegirl eller forceboy att funka? Testingcheatsenabled true funkar på min dator, men inte dom?

• Mille87
    lillejag2009 skrev 2011-03-09 19:12:17 följande:
    kommer inte längre än nivå 4 på stjärnstatus sen står det ibland att jag uppnått tillräcklig nivå för att klara saker som kändis men vart ser jag det???
    Man får kolla i färdighetsjournalen. Om du klickar på symbolen till höger om färdigheten, kommer du dit. Om du scrollar ner står det vad man måste göra för att bli kändis tex :)
  • Mille87
    lillejag2009 skrev 2011-03-10 20:56:44 följande:
    jag kan inte se det på min ärt det någon som kan kolla det och skicka till mig det som står
    Har du uppe hela den långa biten längst ner till höger där du kan se behoven mm? På den biten finns det ju en flik där det står vilka färdigheter simmen har?

Om du klickar på färdighets fliken nere till höger på skärmen, så kommer det upp hur många pinnar du har vid varje färdighet? Om du tittar till höger om där pinnarna slutar, så är det en symbol som ser ut som ett linjerat papper. Om du klickar på den så kommer du in i färdighetsjournalen.

Hoppas du hittar nu :)
  • Mille87
    lillejag2009 skrev 2011-03-11 13:24:28 följande:
    jo jag vet finns för alla fgärdigheter utom kändis det är det som är problemet tyvärr
    Men kändis är ju ingen färdighet, det är ju en livsönskan? Då får du ju hålla markören på livsönskan, då kommer det upp vad du måste göra för att uppnå önskan.
  • Mille87
    JennyCecilia skrev 2011-03-11 15:41:33 följande:
    Allt kommer inte upp. och hon undrade nog vad man skulle göra/vilka färdigheter som gör en till kändis.
    Har man LateNight så kan man uppnå stjänstatus på andra sätt med och sen beroende på vilka EP man har.

Jaha, okej :)

Jag trodde att alla kunde se det så, men det kanske är olika :)

Svar på tråden Sims 3 tråden:)