Inlägg från: KristenTjej84 |Visa alla inlägg
  • KristenTjej84

Sims 3 tråden:)

Har inte sett en Sims3 tråd på länge, så tänkte skaffa fram en:)
    här kan vi diskuter allt som har med spelet att göra.
    Välkomna:)

• Svar på tråden Sims 3 tråden:)
  • KristenTjej84

Märkte att det där med att äta vattenmelon under graviditeten verkligen påverkade könet på barnet..
    dock får mina simmar fortfarande bara tvillingar eller trillingar av samma kön.

• KristenTjej84

Det jag avskyr är buggarna.
    En av mina gravida simmar lade sig på en säng, sen låg hon där som ett fån med en cp min och man kunde helt plötsligt inte göra något med henne.
    Fast hon låg där o kissade på sig o var jättehungrig, i flera dagar, så svalt hon aldrig!
    sen står det att det är grymt att låta en sim svälta...fast man inte kan göra ett skit för att förändra situationen!
    finns det något sätt att få buggarna försvinna?
    undrar också ifall det finns något sätt att få spelet att gå fortare, efter den senaste formateringen av datorn så är spelet jättesegt.
    Jag har köpt båda spelen så buggarna o problemen dyker inte upp pga att man skaffat det olagligt..

• KristenTjej84

Jag misstänker att det finns en bebis maskin sims3 morsa som skaffar flera dussin barn som hon sedan vanvårdar så att soc tanten hämtar dom, då alla barnen man adopterar där liknar varandra:D

• KristenTjej84
    Mille87 skrev 2011-02-28 11:27:16 följande:
    Det här fusket till tvillingar, forcetwins, funkar inte...? forceboy och forcegirl funkar inte heller? Någon som vet varför? Jag har provat att slå in testingcheatsenabled true först också. Har typ provat med allt, stor bokstav el liten, särskrivning el inte...Det står okänt kommando.
    Samma här!
  • KristenTjej84
    lovebuz skrev 2011-03-01 14:54:30 följande:
    Pengar är roligt om man vill bygga fint
    Japp, inte är simmarna tacksamma direkt om de får de billigaste sängarna, kylskåpen eller spisarna..
    Är sängarna för billiga så sover ju dom dåligt pga "obekväm billig säng"tex:D

• KristenTjej84
    Sevmek skrev 2011-03-06 11:03:10 följande:

Hoppar in här med, simsare när lusten faller på. Tycker de går sådär i omgångar :P

Mitt måste fusk är väl testingcheatsenabled true, jag vill kunna dra upp mätarna så man kan göra de man gör utan att de blir hungerkris osv :P Även att man kan få barnen att växa när man vill är otroligt smidigt :P

Testincheatsenabled true funkar inte på mitt sims3 spel, står okänt kommando o sen måste man starta om hela datorn för att kunna spela igen o inget sparas.
    I mitt spel behöver de bara blåsa ljus ur tårtan för att växa lite större..

• KristenTjej84
    lillejag2009 skrev 2011-03-30 16:45:26 följande:
    dog tråden ut?
    Mina forum har en förmåga att göra det:) precis som många andra, så länge det inte är laddade saker som sex, religion, sverigedemokraterna eller något annat det handlar om.

Dock undrar jag hur man får simmar som är ovänner att bli vänner igen? även släktingar kan typ efter en oförrätt hata varandra, ringer man dem och bjuder på besök så säger de bara: jag har tyvärr ingen lust att träffa dig..ringer man för att prata så säger de på en skala från ett till tio så är min vilja att prata med dig..just det,..0!!
    eller något annat spydigt..

• KristenTjej84
    JennyCecilia skrev 2011-03-30 19:20:29 följande:
    Finns fler sätt. Ring dom fler gånger. Åk hem till dom och be om ursäkt, det kommer upp under vänlig.

Eller så fuskar du dom sams.

Genom att trycka ctrl+shift+c då får du upp en fuskruta, skriv in testingCheatsEnabled true.
    Sen kan du dra upp de mätare du vill med pilen. Men är läget i paus när du gör det så ökar mätaren först när du trycker på play igen.

Sen skriver du testingCheatsEnabled false.

När det fusket är på så kan spelet krasha, det gör spelet litet instabilt.
    Så stäng helst av det igen. Du kan också passa på at dra upp humörmätarna.
    Och om du trycker på shift och klickar på postlådan så får du upp alternativ om att bli vänner osv.

Plasmafrukt köpte man i affären,Sevmek.

Lycka till.
    Tack ska du ha! ska prova!
  • KristenTjej84

Varför blir barnen tjocka bara för att föräldrarna är tjocka? fast barnen äter normal mat! och att träna bort skiten tar ju en evighet, min sim som är adopterad tonåring och en tjockis har tränat sig utmattad 2 gånger o fortfarande är han lika tjock..
    Hur får man förresten tvillingar av olika kön? mina får bara tvillingar av samma kön hela tiden..även fast dom inte lyssnat på den där larviga musiken som ska föreställa barn musik:P 

Kan dom förresten dö av elektriska chocker? mina simmar får det fast dom är händiga..alla har dock överlevt.
     Är det någon som vet ifall barn kan dö på sims3?

• KristenTjej84
    Envira skrev 2011-05-08 20:01:23 följande:
    får man aldrig tvillingar "som en överraskning" längre? 
    På sims 2 kunde man ju få tvillingar helt plötsligt ibland, men nu verkar det som att man alltid måste köpa fertilitetsgrejen för att få det?
    Lite tråkigt tycker jag!:) 
    Mina simmar fick tvillingar helt som överraskning igår, i värsta möjliga tillfälle också! familjen hade redan 3 barn att ta hand om, skitstressigt när de som nyfödda kräver allas uppmärksamhet hela tiden! för annars dör de av ensamhet efter 20 minuter i spjälsängen utan gos..

• KristenTjej84
    JennyCecilia skrev 2011-05-08 19:58:10 följande:
    Min sim fick missfall men inget barn har dött.

Ja, de kan dö av elchocker..

Och jag vet inte varför barnen blir tjocka, det finns ju en gen på riktigt en gen som gör att tendenerna ökar.
    Sims har säkert tagit upp det och använt det i spelet..man ärver ju andra anlag som hudfärg och sånt-för att göra spelet mer realistiskt kanske.

Tvillingar av olika kön: llnw.thesims3.com/contentDetail.html?contentI...
    Följ instruktionerna.
    Missfall?? hur kan det vara möjligt? var det något hon gjorde som framkallade detta??
    Tack för länken!
  • KristenTjej84

Vart får man nya frisyrer till bebisarna & barnen? jag kommer aldrig vilja betala extra för det för att skaffa såna där dumma points, men finns det något spel tillägg, typ sims3 lyx& glamour eller något liknande där man kan få nya frisyrer till barnen o bebisarna också..som det fanns på sims2!

• KristenTjej84

Finns det något fusk som gör att man kan få tonåringar gravida?

• KristenTjej84

Det går inte att köra testingcheatsenabled true på mitt sims3 så fusken kan jag bara glömma..blir bara stopp då och man måste starta om datorn och inget kan sparas..

Svar på tråden Sims 3 tråden:)