• Mamasnest

Hur gör ni med barnen om ni behöver gå till läkare m.m?

Jag är hemmaförälder och min man jobbar borta i 2-3 veckors perioder. När jag ska göra ärenden tar jag oftast med barnen, brukar gå bra. Ibland lämnar jag till min mormor om det bara handlar om tex 1-2 timmar, mer orkar inte mormor.
    Mina barn går 15 timmar i veckan på dagis, våra tider är 9-12.45 mån-tors men om jag ska till läkare eller så är de flexibla och kan ändra tiderna på dagis så att det blir så bra som möjligt för alla.

Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Mamasnest
    inkka skrev 2011-03-05 14:03:14 följande:
    Här får 15-timmarsbarnen ingen mat på förskolan. Tiden är 8.15 till 11.15. Därför fick jag stressa som en tok för att hinna hämta 5-åringen i tid efter UL. Men, jag förvarnade personalen. Hade jag blivit lite sen hade hon fått sitta och rita en stund medan de andra åt. Men, flexibiliteten är tyvärr inte så stor här på grund av lunchen. På det sättet verkar ni ha det bättre, Mamasnest.
    Vad trist det låter! Vi har ett föräldrakooperativ och personal och föräldrar jobbar alltid för att lösa allt så att det blir bäst både för barn, föräldrar och verksamhet. Inte lika lätt för de inom kommunen eftersom de har sina regler de måste följa sig till antar jag. Obestämd
  • Mamasnest
    inkka skrev 2011-03-05 14:17:57 följande:
    Föräldrakooperativ verkar så bra! Finns inget här tyvärr. Inga dagmammor heller, bara kommunala förskolor.
    Det är superbra och jättekul att jobba tillsammans för att få ett bra dagis. Vi har flera i peronalen som varit med sedan dagiset startade för 21 år sedan, inte dåligt va?! Glad Vad trist att ni inte har flera valmöjligheter, finns det intresse att starta ett föräldrakooperativ kanske?
Svar på tråden Hur gör ni med barnen om ni behöver gå till läkare m.m?