• Nikhita

Vilken ögonfärg får vår bebis?

Jag har blågrå ögon.
    Min sambo har brungröna ögon.

Vad får bebis?

• Svar på tråden Vilken ögonfärg får vår bebis?
  • pesonen

Största sannolikheten är att babyn får de brungröna ögon, då mörkt dominerar. Men det är så väldigt olika, beroende på hur starka pigment ni har. Väldigt svårt att säga. En annan gissning från min sida är att barnet får mööööörk-mööörk-blå ögon =)

• RonjaRovardotter

Min pappa har knallblå ögon, mamma har brungröna, jag fick blågrågröna. Det är flera faktorer som spelar in när det gäller ögonfärg, inte den enkla uppdelningen vi fick lära oss i skolan. Så ert barn kan få vilken ögonfärg som helst.

• RonjaRovardotter

Jag tror iofs att det är större chans att få ett blåögt barn om båda föräldrarna är blåögda. Men när föräldrarna har olika färger då kan vad som helst hända. Det är lite mer spännande på det viset.

• mamma 01

Jag tror på blåa el melerade.

Min dotter har blåa
    Jag har blåa
    Pappan har melerade (blåbruna) /bruna

• Nikhita

Jaa.. knepigt. Mig gör det inget om ögonen blir bruna.. är trött på mina blågrå

• desire

Jag har blågrå, min sambo har grönbruna och vår dotter har mörk mörk bruna.

• Elle76

Min sambo har mörkt bruna ögon o jag har mörkt blå o vår dotter har fått gröna med lite gyllenbruna stänk i... Vi trodde att hon skulle bli riktigt brunögd..

• Jenssan

Jättesvårt att säga! JAg trodde mitt yngsta barns ögon skulle bli bruna, eftersom hennes pappa har mörkbruna ögon...men de är blå! Mina är ljusbl och hennes är mörkare, men ändå så blå så blå

Svar på tråden Vilken ögonfärg får vår bebis?