• Glädje58

När är det dags att lämna en relation?

hej ts

Det finns några varningssignaler du kan ta i beaktning

När man startar en tråd som du gör, så är det en signal om att det inte är bra.

När man känner att det aldrig går åt rätt håll.

När man känner att man vill söka lyckan på annat håll.

Då är det dags att lämna en relation

kram

• Glädje58

hej igen ts

Jag tror att du gör mer skada för dina barn om du fortsätter leva som du gör. Jag tror att de vill se sin mamma glad och lycklig. Och då krävs det förändringar från dig.

Inse att det inte kommer bli bättre om det inte sker någon ansträngning för er båda två. Det blir inte bättre hux flux, hur ska det kunna bli det?

Känn ingen oro för framtiden ts, se fram emot ett nytt spännande liv, ett liv där du kan dra i trådarna och styra upp ditt eget liv. Faktiskt riktigt spännande...

kram

• Glädje58
    Anonym ((deppig)) skrev 2011-02-17 20:57:43 följande:

... Nu känns det som att han har vaknat till liv lite och börjat försöka lite mer än tidigare, men för min del är jag rädd för att det kanske är för sent nu..

Det här är så klassiskt ts, det brukar vara för sent att reparera när du känner som du gör. Släpp det och gå vidare, annars har du fyra månder framför dig med ett krampaktigt försök från bådas håll.
  • Glädje58
    Anonym ((deppig)) skrev 2011-02-19 06:38:52 följande:
    Jag lyckas inte citera,...
    För att citera klickar på bara på citat-knappen och då hamnar det automatiskt i textfältet där du vill skriva. Givetvis måste du vara inloggad.
  • Glädje58
    Anonym ((deppig)) skrev 2011-02-19 06:38:52 följande:
    ....så är jag väl ganska nöjd med hur mitt liv ser ut i övrigt...
    ....Jag har ett bra jobb med fantastiska kollegor...
    ... så är jag väldigt social och har lätt för att få kontakt med nya människor så jag tror säkert att det skulle lösa sig...
    ....som att träna, gå på hundkurs, rida eller liknande...
    ....jag har mina föräldrar i närheten som ofta ställer upp...
    Man kan inte annat än att säga att du har riktigt bra förutsättningar för att klara dig på egen hand, grattis...

kram
  • Glädje58
    Anonym ((deppig)) skrev 2011-02-20 21:27:30 följande:
    Någon skrev att det inte behöver vara för sent att fixa relationen. Tror ni att det gäller även om man inte ens älskar personen i fråga längre? Kan man verkligen hitta tillbaka och börja älska någon på nytt?
    Känner du genuint att du vill att förhållandet ska fungera igen eller finns det för mycket skit i bagaget?

kram
  • Glädje58

ts, det kommer inte att bli bättre och jag förstår att du inte vill forsätt kämpa längre. När vissa saker dör inom en så går det inte längre att reparera. Skadorna är för djupa.

Jag tycker att du ska bestämma dig för att lämna honom och börja leva igen. Varför ska inte du få uppleva kärlek, värme och passion längre. Kärlek handlar om att ge utan tanke på att få något tillbaka. Jag får känslan av att du längtar efter att få ge kärlek till någon som uppskattar det. Likaså hungrar du efter att få kärlek tillbaka. Och precis som du säger, det är inget man ska tvinga sin partner till, det ska komma självmant.

Du är i en position där du kan säga nej till ditt tråkiga liv. Se till att du mår bra i dig själv, ta hand om dig själv. När du mår bra kommer du att vilja träffa någon ny man som vill ge dig det du önskar.

kram

• Glädje58

Bra ts, det är oftast svårast att ta beslutet. Sedan när bollen är i rullning blir det lättare på ett sätt, precis som du säger. Att det känns skrämmande, beror det på att det är du som drar i trådarna, du känner att det är du som är ansvarig, det går inte att luta sig tillbaka och rulla tummarna. Var inte rädd ts, det här kommer du att fixa. Är det inte rätt så härligt att börja styra upp ditt liv lite mer. Att ställa in riktningen mot dina mål och önskemål.

kram  Solig

Svar på tråden När är det dags att lämna en relation?