• CrazyChristina

Dräktig katt..hur lång tid kvar?

Vi har gått ett tag nu och tyckt att vår katt blivit fetare men inte tänkt så mkt på de, hon har fått bättre mat och ätit oftare men har även fuunderat i ca 1månad nu om de inte va kattungar på G, och nu för några dagar sen så låg jag och kelade med henne och kände sparkar och då förstod jag att de verkligen va så.

Och nu till frågan, hur långt kan de vara kvar?
    Hon äter och dricker ofta, sprakarna är mkt tydliga och man kan se de även när hon ligger på sidan..

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • Svar på tråden Dräktig katt..hur lång tid kvar?
  • CrazyChristina

Jo jag trodde ju hon skulle bli dräktig men trodde de skulle bli tidigare då hon varit utekatt i över 1,5år nu. Har inget emot kattungar, de är bara positivt :)

va inte mkt till tips du kom med!!!

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • nemo1

Nej för jag hatar när folk avlar fram en massa huskatter som samhället är mättat av sedan lång tid tillbaka. 

• CrazyChristina
    nemo1 skrev 2011-02-17 22:01:49 följande:
    Nej för jag hatar när folk avlar fram en massa huskatter som samhället är mättat av sedan lång tid tillbaka. 
    Jaså, inte här inte kan bli av med upp till 7st bara på denna gatan om de skulle va så.
    ♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • nemo1

Hoppas du är beredd på att ta ledigt från jobbet för att passa när hon ska föda. Det kan gå illa och mamman kan behöva hjälp. Fan att inte folk kan kastrera sina katter. Vill ni ha små söta kattungar, det är bara att ringa närmaste kattförening och bli jourhem åt en familj eller små föräldrarlösa kattungar.

• nemo1

Ååååå den har jag aldrig hört förut. Då hoppas jag att du tar ditt ansvar och säljer kattungarna veterinärbesiktigade, chippade och vaccinerade också. Så klart många vill ha en söt liten kattunge men den får helst inte kosta något!! Och mamman ska du hålla inomhus from nu och till ungarna är tolv veckor. 

• CrazyChristina
    nemo1 skrev 2011-02-17 22:03:50 följande:
    Hoppas du är beredd på att ta ledigt från jobbet för att passa när hon ska föda. Det kan gå illa och mamman kan behöva hjälp. Fan att inte folk kan kastrera sina katter. Vill ni ha små söta kattungar, det är bara att ringa närmaste kattförening och bli jourhem åt en familj eller små föräldrarlösa kattungar.
    Är föräldraledig så har all tid i världen.. ja hade de inte kostat 1200kr att kastrera henne så hade vi nog gjort de men tyckte att hon iaf skulle få en kull.
    ♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • CrazyChristina
    nemo1 skrev 2011-02-17 22:05:58 följande:
    Ååååå den har jag aldrig hört förut. Då hoppas jag att du tar ditt ansvar och säljer kattungarna veterinärbesiktigade, chippade och vaccinerade också. Så klart många vill ha en söt liten kattunge men den får helst inte kosta något!! Och mamman ska du hålla inomhus from nu och till ungarna är tolv veckor. 
    Alltid.
    Hon har inte velat vara ute senaste 2-3 veckorna så tror inte de ska vara några problem.
    ♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • TessH
    CrazyChristina skrev 2011-02-17 22:08:54 följande:
    Är föräldraledig så har all tid i världen.. ja hade de inte kostat 1200kr att kastrera henne så hade vi nog gjort de men tyckte att hon iaf skulle få en kull.
    men pengarna ska väl inte spela någon roll så? :S vill absolut inte hoppa på dig.. men har själv en katt som löper nu för första gången då hon är 7 månader.. det började för 2 dagar sen.. alla säger att vi ska ge henne p piller men jag vägrar göra det eftersom jag själv vägrar ta hormoner och hon kan ju inte berätta för oss om hon nu skulle må dåligt.. men det hade ju varit ett alternativ för dig som inte hade pengar att sterilisera.. det kostar runt 200kr om året bara! men jag har bokat tid för katten att steriliseras.. så vi åker in med henne på tisdag tror dom mår mycket bättre av det faktiskt. det får kosta vad det vill. när man skaffar djur så måste man vara beredd på alla kostnader det för mig sig också..

men det blir roligt med massa kattungar för er! :) så mysigt lycka till 
  • Rosa socka

Det är ca 1-1,5 vecka kvar innan hon föder då, när min katt fick ungar så kände och såg jag sparkarna då.
    Jättehäftigt och så mysigt att se! :)

• CrazyChristina
    TessH skrev 2011-02-17 22:15:10 följande:
    men pengarna ska väl inte spela någon roll så? :S vill absolut inte hoppa på dig.. men har själv en katt som löper nu för första gången då hon är 7 månader.. det började för 2 dagar sen.. alla säger att vi ska ge henne p piller men jag vägrar göra det eftersom jag själv vägrar ta hormoner och hon kan ju inte berätta för oss om hon nu skulle må dåligt.. men det hade ju varit ett alternativ för dig som inte hade pengar att sterilisera.. det kostar runt 200kr om året bara! men jag har bokat tid för katten att steriliseras.. så vi åker in med henne på tisdag tror dom mår mycket bättre av det faktiskt. det får kosta vad det vill. när man skaffar djur så måste man vara beredd på alla kostnader det för mig sig också..

men det blir roligt med massa kattungar för er! :) så mysigt lycka till 
    Hon va innekatt till för 1,5år sen så vi hade inte en tanke på att sterilisera henne. Men om vi har pengar över så ska vi såklart ta hand om de sen.
    ♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
Svar på tråden Dräktig katt..hur lång tid kvar?