• CrazyChristina

Dräktig katt..hur lång tid kvar?

Vi har gått ett tag nu och tyckt att vår katt blivit fetare men inte tänkt så mkt på de, hon har fått bättre mat och ätit oftare men har även fuunderat i ca 1månad nu om de inte va kattungar på G, och nu för några dagar sen så låg jag och kelade med henne och kände sparkar och då förstod jag att de verkligen va så.

Och nu till frågan, hur långt kan de vara kvar?
    Hon äter och dricker ofta, sprakarna är mkt tydliga och man kan se de även när hon ligger på sidan..

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • Svar på tråden Dräktig katt..hur lång tid kvar?
  • Emma102

Men ni fixar väl vaccinering, idmärkning, avmaskning vid behov och besiktar dom innan leverans även om det blir många gånger dyrare än vad kastrering av honan skulle ha blivit?

Jag önskar att folk kunde börja välja hane åtminstone och kolla upp t.ex FIV och FeLv och HCM bland annat. Och eventuellt något mer om man vet att det finns andra raser inblandade som kanske behöver PKD t.ex. 

Som det är idag tycker jag man bör vara extra noga när man vill avla på huskatt just för att det finns så pass många. Marknaden är rejält mättad även om det just precis där du bor inte är så. Tyvärr kommer många med skyll att andra vaccinerar ju inte kattungarna innan leverans, eller ingen annan testar sina katter. Det är ju trots allt inte bara raskatter som har sjukdomar. 

Jag personligen längtar tills dagen då ingen huskatt kostar under 1000-2000 kr. Och gör du ett seriöst arbete på kattungarna och tar pengar för det så ökar chansen att få seriösa köpare.

Lycka till med kullen. Det är ju bara att läsa på massor tills det är dags. Jag såg att du har möjlighet att vara hemma och det är jättebra. För går något snett så måste man hjälpa fort.  

• MammaMiia88
    CrazyChristina skrev 2011-02-18 15:34:15 följande:
    Jo men nu e de så att här finns de inga herrelösa katter vi bor i en liten by på 300-400inv och närmsta katthem är ca 15 mil bort och tror inte att man åker 15mil bara för att man vill ta hand om en katt. på hela vårt område ca 40 familjer finns de 5 katter 2honor (min+en kastrerad) 3 hanar (en kastrerad) annars så finns de inga andra katter på ca 1km avstånd (möjligen innekatter)
    måste bara rätta...jo, det finns visst ett katthem nära dig:) ( holjedjurhem tror jag det heter)
  • CrazyChristina
    MammaMiia88 skrev 2011-02-20 22:06:02 följande:
    måste bara rätta...jo, det finns visst ett katthem nära dig:) ( holjedjurhem tror jag det heter)
    Ja just de hade helt glömt bort de :)
    ♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • valkyrie
    CrazyChristina skrev 2011-02-21 11:13:59 följande:
    Ja just de hade helt glömt bort de :)
    kan med rätta lite

kattkomando syd finns med lite varstans finns runt om i karlshamn. sölvesborg och bromölla.

och det finn vetrinär som har dyngnet runt om det skulle vara något alvarligt finns i åryd. lars lanek tror jag han heter. så du behöver inte åka till helsingborg om det skulle vara nåt.

hur har det gått med katten?
  • lotttis
    CrazyChristina skrev 2011-02-17 21:45:14 följande:
    Vi har gått ett tag nu och tyckt att vår katt blivit fetare men inte tänkt så mkt på de, hon har fått bättre mat och ätit oftare men har även fuunderat i ca 1månad nu om de inte va kattungar på G, och nu för några dagar sen så låg jag och kelade med henne och kände sparkar och då förstod jag att de verkligen va så.

Och nu till frågan, hur långt kan de vara kvar?
    Hon äter och dricker ofta, sprakarna är mkt tydliga och man kan se de även när hon ligger på sidan..
    Hejsan, vad mysigt. fick hon några killingar sen? är bara lite nyfiken för vår lilla kise ska me ha och det är precis samma med henne så som du beskriver dte s¨å det hade varirt lite roligt att veta ca hur länge det kan vara kvar?? MVH/lotta
  • nemo1
    lotttis skrev 2011-05-12 14:04:52 följande:
    Hejsan, vad mysigt. fick hon några killingar sen? är bara lite nyfiken för vår lilla kise ska me ha och det är precis samma med henne så som du beskriver dte s¨å det hade varirt lite roligt att veta ca hur länge det kan vara kvar?? MVH/lotta
    Men vad kul.... ytterligaren en huskattsavlare... not..
  • piiiinkcat

En katt är väl dräktig i 70-80 dagar.. eller är jag helt borta? Jag minns att vi var hos mina föräldrar i juni, i september föddes det sju kattungar med en veckas mellanrum (två honkattor).. tror det kan variera lite mellan olika katter och antalet kattungar..

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ en liten änglaflicka född aug -05
  • lotttis
    nemo1 skrev 2011-05-12 14:08:07 följande:
    Men vad kul.... ytterligaren en huskattsavlare... not..
    Du kanske vill ha en?
  • nemo1

Du jag sliter dygnet runt med att hjälpa hemlösa, utkastade och vanvårdade katter så jag lovar att jag har att göra pga såna som dig!!!

Svar på tråden Dräktig katt..hur lång tid kvar?