Sovmetoder
Hejsan HAnna!
Jag är själv 5 barns förälder (4 äldreoch 1 liten "sladdis") vi har låtit våra barn sova med oss för att de tycker det är tryggt och skönt.. Och vi har tyckt att det varit mysigt!.. men det är finns ju 2 sidor av allt..som att man hamnar en bit ifrån varandra (Jag o min man) Vet att vi lät dem somna i vår säng och flyttade dem över i egen och sov de hela natten sen i egen säng så blev det mycket positiv uppmuntran som ex.att vad duktig du är ,och vad skönt att du har sovit i din EGEN säng och du är ju stor nu och ev en liten sak som belöning (behöver ej vara så dyr o märkvärdig)ngt de gillar .Men att de alltid haft det att de kunnat komma till vår säng och rum om de drömt ngt el så under natten.Och vi har hunnit sova ensamma i många år innan vi fick vår lilla kille som nu känner tryggheten i att sova i vår säng (han har sin säng i vårt rum ) .Ibland händer det att han säger jag vill sova i min egen säng och det uppmuntras naturligtvis
Det löser sig ska du se ,vi har trygga ,självständiga äldre barn som vuxit upp med att sova med oss. Och som idag sover i sina EGNA sängar sen många år tillbaka.
Men man ska ju försöka utgå ifrån det som känns bäst för familjen och nattvilan.(Vi har dock aldrig lämnat vår säng för att barnen ska få sova där vilket jag har kompisar som gjort det ngn gång)
Lycka till..Kram/Christina
p.s läser även din fina ,intressanta blogg varje dag! Lycka till med ert företag!