• Neblina

Sovmetoder

Tycker inte du gör fel Hanna
    Min son började med ersättning redan vid 6 veckor då jag inte hade mjölk, i samma period började han
    även sova hela nätter. Så fort vi kom  hem från BB introducerade vi hans egna lilla säng, jag var av åsikten ju tidigare destå lättare I och med att han var helt nyfföd var det inga som hellst problem med egen säng, han brydde sig ju inte nämnvärt var han sov
    Visserligen hade det varit mysigt att samsova men jag var så vansinnigt rädd att rulla på honom, har alltid varit livlig i sömnen och for omkring och det blev inte bättre efter förlossningen. Så även för mig kändes det tryggare att han sov i egen säng.

Men det är ju också så olika från barn till  barn, många gillar ju att ha bebisarna i samma säng den första tiden, antar att det även är smidigare att amma så okså.
    Men jag tror ändå att tids nog vill barnen sova i egen säng. Har ju lite med tryggheten att göra, ju äldre barnen så blir de ju mer självständiga vare sig man vill det eller inte, så tids nog kommer barnet vilja sova och uppskatta sin egen säng

Svar på tråden Sovmetoder