Inlägg från: thisissarah |Visa alla inlägg
  • thisissarah

Sovmetoder

Jag har en dotter på 3 månader som har väldigt svårt att komma till ro när hon ska somna för kvällen.
    Hon vill bli vyssjad för att kunna somna och slutar man innan hon har somnat så blir hon grinig.
    Just nu så sover hon i sin vagn och vi lör över tröskeln för att få hon att sova. Men vill nu att hon ska känna sig trygg i att sova i spjälsängen och försökte några nätter med det men det funkade inte alls. Hon vaknade varje timme och det tog lång tid innan hon somnade om.
    Så nu sover hon där på dagen. Har hört att det ska finnas nån magisk 4 månaders gräns så man kanske får prova då och se hur det går.

• thisissarah
    Flickan och kråkan skrev 2011-02-18 16:43:50 följande:
    Skulle snarare säga att den är magisk åt andra hållet . Det är jättevanligt att de just behöver mer närhet vid insomnandet när de blir lite "äldre" för att de har mer intryck att smälta vilket inte är så lätt när man är relativt ny i världen. Om det finns någon slags magisk gräns för barns sömn så skulle jag snarare säga att den ligger när den första separationsfasen tagit slut efter 9/10 månader .
    Åh säg inte sådär =P
    Har märkt att om jag bara lägger ner henne i sängen så blir hon arg, så de senaste gångerna så har jag fått vagga henne i famnen och sen lägga över henne och vyssja henne en stund till.
    Är väl för mycket begärt att bara lägga ner henne, vyssja och sen är det bra =P
Svar på tråden Sovmetoder