• Hanna1987

Sovmetoder

Tove har mest sovit i sin egen säng som stått i vårt sovrum fram till hon var 6 månader, sen flyttade vi in den i hennes rum. Dock är rummet inte långt ifrån vårt men ändå eget. Då vi alla sover bäst så..
    I början sov hon första stunden i egen säng och sen när hon vaknade för mat fick hon lägga sig hos mig.. Men slutade nog med det i samband med att jag började med ersättning. Alltså när hon va runt 1 månad gammal.

Vi har lite problem med sömnen, vissa kvällar vaknar hon massor av gånger en stund efter jag lagt henne.. Och varje gång jag går upp till henne så lägger hon sig till rätta och tar nappen direkt, men vaknar en stund senare ändå :(

Hoppas detta bara är en övergång, men det har ju varit såhär i säkert två månader nu.. Drömmar?
    Hon kan också vakna ett par gånger, ibland fler, under natten och vill då ha nappen.. Oftast vaknar hon 01-02 och vill ha mat och sen igen vid 05-06 och vill äta igen..
    Men nu de senaste nätterna har hon bara vaknat vid 05.. Så hoppas hon lagt in de som rutin nu! Vi behöver ju sova båda två! :)
    Hon blir tyst och lägger sig tillrätta när hon är i min famn, men inte tillräckligt med ro för att somna utan det gör hon i egen säng.. Hon får inte ro när vi samsover, inte jag eller min sambo heller..

Ähh, nu känner jag att de nog blev lite rörigt.. Men är de något ni inte förstår får ni fråga ;) 

Tove 4/7-10 ♥
Svar på tråden Sovmetoder