• morochmer

Sovmetoder

Hur kan det vara fel med närhet och att tillgodose sitt barns behov? Hur kan det naturliga vara fel?

• morochmer

Ska ts inte vara med i diskussionen?

• morochmer
    Hannah Graaf skrev 2011-02-22 22:42:44 följande:
    Måste säga att jag blir riktigt glad av att höra att jag tydligen varken är galen eller onormal Trodde jag skulle få massor av förmaningar om olika metoder hit och dit. Som många av er säger så finns det säkert inget rätt eller fel i hur man ska göra. Men som Ewaulrika skriver så blir man nog tvungen att få bättre rutiner om man får flera barn i kort följd. Går ju inte att ha tre barn i sängen.

Man glömmer så fort hur jobbigt det är med en liten bebis som vaknar och vill bli ammad mitt i natten. Från att varit "nej nu räcker det, inte fler barn" har jag helt plötsligt blivit "det skulle vara ganska mysigt med en liten till." Vet inte om jag är galen eller om det är normalt. Vad tycker du som redan har tre barn?

Kram

/Hannah 
    Det går utmärkta att samsova med flera barn. Det är både enklare och mer humant att anpassa sängen istället för barnen. Och skulle det bli trångt så får en vuxen byta säng. Barnen har ett viktigare närhets behov än vuxna. Som det är nu så sover Jag med två barn och min partner med en liten. Vi gör det som är enklast och bäst för familjen. Det handlar om att få mest och bäst somn enbart. för hela familjen.
Svar på tråden Sovmetoder