Vill inte vara som bögen på subway
Jag har ett problem, som gör att jag inte kan sova mer en några timmar per natt och gör att jag tappat min aptit. Jag är kär i min bästa vän. Som om det inte skulle vara ett tillräkligt stort problem så är det första gången jag har en liknande känsla mot en annan man. Jag har tidigare haft förhållande med tjejer, gör detta mig då till bi?
Totalt sett har jag känt min vän i snart 10 år för att vi var grannar som små. Den närmare vänskapen växte fram under gymnasietiden då vi gick i samma klass. Den har nu pågått i nästan 5 år. Under den tiden har vi rest ihop (bara jag och han) till spanien, london och dubai. Under en längre tid har jag känt ett ansvar över att sätta hans välmående över mitt. Det var dock efter vår senaste resa allt förändrades. Vi kom hem för en vecka sedan och jag kan inte sluta tänka på honom, jag vill att han ska sova nära mig precis som det var i hotellrummet.
Vem är då den här mannen? Han har under större delen av sin uppväxt blivit "anklagad" för att vara homosexuell. Med risk för att sätta stereotyper ska jag beskriva honom. Han älskar schlager, är oerhört rädd att hans hy ska se gammal ut i förväg blandar därför egna krämer och talar ofta om att använda botox, han tycker om filmen "I love you Philip Morris" och har aldrig haft en relation eller ens vad jag vet någonsin kysst en annan människa. Han har dock aldrig sagt att han själv är "homo" eller "bi", dock har han sagt att på grund av sin utlänska bakgrund hade det aldrig varit ok för honom att vara det.
Han brukar prata om "bögen på subway" som "totaly loves me" honom och ger honom därför rabatt. Jag blir därför rädd om jag berättar mina känslor för honom att jag inte längre är hans bästa vän utan "den där bögen som var kär i mig".
Hjälp mig! Är kär så det gör ont!