• Assis

bebis juli 2011 =)

Hoppar in här, för de andra är så långa och inarbetade. Väntar tredje. En på 11, en på 5 och nu lilla tjejen som borde komma 15e juli.

Mådde asdåligt fram till nyår,  nu är jag människa igen bara jga tar ett lugnt tempo. Svårt men tvunget... Van att hålla full fart. Letar också större boende. Svårt i Stockholm....

• Assis

Kanske ljumskarna?? Kan ila och vara jobbiga til och från hela tiden, ju mer det växer.

• Assis

Har inte riktigt fått mage. Denna är tagen för en vecka sedan och har fått lite mer bula nu. Vågade först inte tro att bebben hade plats att växa, men BM bara skrattade åt mig. Man borde vara mer van när man väntar tredje men man blir alltid nojjig...

• Assis

Jag ska också försöka förmå mig att njuta sista delen av graviditeten. Har dock tyckt det varit jobbigt och tröttsamt, motstridiga känslor. Tycker det är kämpigt att känna mig otymplig och mindre rörlig. Försöker komma över de känslorna. Dock längtar jag såklart efter bebben...!! Ska också vara ledig de sista månaderna innan födsel så måste lära mig att njuta av detta. Har köpt träningskort och tänkte vara ute mkt i naturen. Kanske blir bra.... Annars får jag väl baka bröd....

• Assis

Tycker det känns mycket diffust även fast jag numera vet det är bebben. Är i v 21+0 idag och mina två tidigare kände jag också runt nu. Har alltid velat känna tidigare men så här är det väl.... Moderkakan kommer jag inte ihåg vad hon sa den låg´bara att den låg "där den skulle".

Vaknade tidigt idag och ser fram emot en härlig dag med lite shopping, tavla och kuddar, samt kalas. Sen blir det mMelodifestivalen med sonen som älskar det!

Ha en härlig lördag alla, ta hand om er

• Assis

Hej! nu var det länge sedan jag var inne här.  Äntligen fått lite mage nu vid vecka 22. Egentligen njuter jag inte alls av graviditeten fast jag längtar efter bebben. Tycker inte ens om att bli rundare och otympligare. Jobbigt.... Min sambo tycker jag är vackrast i hela världen och jag tycker bara *blä*. Skitjobbig är jag och försöker hålla fasaden upp för barnen som inte ska förstå jag tycker det är jobbigt. Längtar till 15 juli när lillan kommit...

• Assis

Om du är orolig, bevaka allmäntillståndet. Gällande uttorkning så kolla huden, fastnar den och liksom mist sin elsatisitet så åk in. Ge inga mjölkprodukter, majsvälling fungkar. Ge inte mat, stabilisera magsäcken först. Nöj dig med vätska. Se till att ha lite salt och lite socker i vätska så räcker det. Viktigaste är att hon inte får upp det igen!

• Assis

Förlåt, men skönt att höra att fler är nere. Blä dag. Är nomalt aldrig så här. Homoner? Skithormoner i sådant fall....

• Assis

Vilka fina magar! Själv slavar jag under mina ljumskvärkar idag, dum som jag var skulle jag ut och hjälpa dottern cykla. Inte bra....så här i efterhand. Men dottern var Överlycklig. Ska kanske ta en bild nu på v 25+någonting (tappat bort dagarna).

• Assis

Nä, det är så. När man gjort det en gång så är resan till bebben inte riktigt samma sak tycker jag... Nu vill jag bara ha bebben och inte ha magen i vägen för alla saker jag vill/måste göra...

• Assis

Hur mkt sammandragningar har ni? Jag far HELA tiden, HELA dagarna. Kan ju knappt gor nagot utan att allt drar ihop sig som ett ashart balte. Kan inte vila mer an jag gor... Inte borde man val kolla att bebben inte tagit illa vid sig av alla dessa sammandragningar hela dagarna? Kanske ar for att jag vantar 3e bebben?

• Assis

Hur far man en hinnsvepning och bestamd igangsattning?? Vill ocksa veta!!

• Assis
    Annaliz skrev 2011-06-16 15:17:31 följande:
    Jag ansökte om SGIn den 26 april och alla uppgifter är registrerade. Jag har dock inte fått något beslut om hur mycket jag kommer att få i månaden och när min första utbetalning kommer ske. När jag är inloggad på FKs hemsida/mina sidor står det att jag kan ansöka om föräldrapenningen och jag har antagit att man inte kan göra det förän barnet är fött. Men det kan man alltså? och bör alltså kanske vara ute en månad innan bf, eller?? Jag har ju bf 24 juli, så jag kanske borde ansöka om det nu då?
    Du kan ansoka! Pappan far dock vanta tills forlossning startat, da kan han ocksa ansoka om sina 10 dagar. Ringde i forra veckan. Du ansoker med ett personnummer som ar fiktivt, de registrerar ditt uppskattade forlossningsdatum som personnummer.
  • Assis
    SamsonS skrev 2011-06-16 23:16:24 följande:
    Åhh, jag börjar få lite små panik! Köpte för ett bra tag sen ett vägghängt skötbord som vi tyckte skulle vara jättesmidigt, vi hade flera förslag på var vi skulle sätta det, inne på toaletten eller i tvättstugan bland annat. Men nu, när vi ska sätta upp det kan tydligen inte min sambo sätta upp det iaf. I badrummet- han vill inte skruva i kaklet. I tvättstugan- i ena väggen hittar vi inte vart elledningen går (och det kan jag förstå att han inte vill chansa på), plus att han måste ha det så långt som möjligt åt ett håll, men då går det inte att öppna dörren Rynkar på näsan en annan vägg i tvättstugan- där sitter några krokar att hänga saker på, som tydligen inte går att ta bort (varför vet jag inte, är bara vanliga träkrokar att hänga typ handdukar på), sätter vi skötbordet ovanför dom blir det för högt. Vet inte riktigt vad jag ska göra Rynkar på näsan precis som att han har bestämt sig för att det inte funkar att ha det någonstans. Och när jag då frågar hur han tycker vi ska göra svarar han att han inte vet, köpa ett annat. Jaha? Vad för annat? Vi har ingen plats att ha ett skötbord på...och har inte pengar just nu till att köpa ett sprillans nytt. Hade sen tanken på att bara ha en skötbädd på diskbänken ute i tvättstugan, men den är liksom lite för smal och bädden för lång...
    Känner mig jättegnällig men jag vill ju få färdigt ju Rynkar på näsan
    Har inte ens kopt ett skotbord. Mysigare att ta det lite var som helst dar jag ar. Har ett reseunderlagg och handduk (sytt typ 20 handdukar av mindre format). Sen forstar jag du blir irriterad pa han nochiga attityd men man jagar upp sig olika mycket och vi gravid ar mycket mer forcerade och tycker manga saker ar mycket viktigare i vart boande. Det kommer losa sig!!
  • Assis

Sammandragningar sa man bara dor!! Men inga varkar. Borjar fa varsta hjartrusningarna och sa hela brostkorgen flimmrar och vaknar hela natterna pga det. BLA! Hellre RIKTIGA varkar. Alla dessa grav symptom slipper jag garna ifran!!!

• Assis

Tror nog det ar ratt hogt!? Jag raknas som att ha ratt lagt och ligger pa 105/70

• Assis

Grattis, grattis, grattis. Sa underbart. Langtar tills lillan ligger i min famn, BF+6 dagar nu....

Svar på tråden bebis juli 2011 =)