Inlägg från: nina1977 |Visa alla inlägg
  • nina1977

bebis juli 2011 =)

Hej!! JAg väntar mitt 4 barn den 14/7, Ska snittas så det blr 7-10dagar före. hoppas på en tjej....

• nina1977

Jag har en nytagen bild på magen, v 19+5  , och här får ni bilder på bebis. v.18+5 (1 v sedan)

Det runda som inte är huvudet är magen i genomskärning, skum bild Min bebis var svårflörtad och vi fick inga bilder i profil. Bm trodde det var en tjej. Har köns ul inbokat i Sthlm den 6/4. Så jag hoppas de kan se ordentligt då.

• nina1977

huvva, jag har redan gått upp 6 kg, och jag vägde redan för mkt vid invägningen (75 kg)  Så mkt har jag inte haft som utgångsvikt med de andra 3. Hoppas det lugnar ner sig snart. Jag skyller på för lite motion, svinkall vinter ju. Men det hänger nog på för mkt intag av fel sorts mat oxå. Jag brukar gå på vattengympa 1 gång/v. jag hinner inte så mkt med 3 små att ta hand om. Mina barn är 1, 3 och 5. Så det är fullt upp. Hur har ni andra det med vikten?

• nina1977

min normalvikt är 68, så där ligger jag oxå på plus, känns omöjligt att nå dit igen

• nina1977

JAg har moderkakan i framvägg, började känna av småbubbel tidigt, men sen var det lugnt i några v mellan v 15-18. JAg blev nästan orolig, då jag känt de andra tre barnen mkt tidigare. Nu känner jag varje dag, och har även kännt några gånger utanpå. Magen blev inte stor så fort heller, men nu har den kommit i kapp.

• nina1977
    Bebbe011 skrev 2011-02-25 19:26:39 följande:
    Nina! Ja precis och du är haft massa barn innan så du vet ju hur det känns också. Ska du tillbaka på extra ul senare och se om moderkakan flyttat sig?
    Nä det sa de inget om, trodde det var när moderkakan ligger långt ner som man måste kolla upp det. Så var det med förra barnet. Jag ska även snittas så det är väl inte så noga hur den ligger. Hittade det här om moderkakors placering:

http://www.niomanader.se/content.asp?ID=193
  • nina1977

Hej svej!!
    Vet ni vad jag har gjort för helgalet?? Bokat en utlandsresa med familjen när jag är i v 31. Vi ska till Turkiet, Side. Till ett jättebra barnvänligt hotell där vi bott förut. Känns lite nervöst, men vi har inte tid att åka nu i mars/april och vi ville gärna göra nåt kul innan bebis kommer. Barnen älskar att resa till sol o värme. Det är väldigt behaglig temp i turkiet i maj. JAg har bokat en extra försäkring för mig och självklart avbeställningsskydd om nåt oförutsett händer. Är vi tokiga?? Jag tycker det ska bli mysigt iaf

• nina1977

Japp, fram till 32 fullgånga v får man flyga utan läkarintyg (förutom det som visar hur långt gången man är) med de flesta flygbolag. Efter v 28 gäller inte den vanliga reseförsäkringen så man måste teckna en extra försäkring. Jag klarar 32 v gränsen med 4 dagar Egentligen ville vi åka lite tidigare , men prisskildnaden på tidigare datum och just detta var på flera tusen (billigare) Så då blev det så, + att vädret är stabilare i maj än i april.

• nina1977
    Puggan skrev 2011-03-04 14:10:49 följande:
    Ska kläcka den 15/7, men eftersom det blir ett snitt så blir det 1-2 veckor innan dess..

Börjar undra vad som är fel på vår parasit när jag ser andras UL bilder, på alla bilder jag ser ligger ungen på rygg, min låg på mage när vi kolla, känns som den redan är "tvärtom", hur kommer det då bli att växa upp... Lär ju inte vara som alla andra 

Nästa UL är den 23/5, får se om den rullat över...
    Trodde att den var död ett tag, men var inne och lyssna till hjärtat i tisdags, moderkakan ligger i framvägg så lite klent med rörelser, tycker att jag känner ngt ibland, men när jag väl försöker känna efter så är det borta....

Så iom moderkakans läge så blir det att när mannen tar mig på magen måste jag påpeka att det e min slajmiga kaka han smeker...mmm yammi..

v 21+0 nu och jag är fet som en gås.. Gått upp 13 J*VLA KILO!!! Ofattbart....

Första (och förmodligen enda) barnet här, eller människobarnet får jag väl säga, föder upp hästar så väntar två hästbebisar till sommaren. Har tagit fram några valpar också, och det lilla K*ta katten ska vi inte snacka om, fick steriliseras kvickt....
    Hej!!
    Jag har bf den 14/7, ska oxå snittas, så jag tror det kan bli den 4/7. Mitt 4:snitt. Hopaps jag håller ihop tills dess :-/ Sen blir det inga fler barn här. Jag har oxå moderkakan i framvägg, men har de senast dagarna kunnat känna bebis utanpå trots moderkaka och fettvalkar Vi fick jättedåliga bilder på UL Bebisen låg jättekonstigt stod på knä, låg med benen i kors m.m... såg inte mkt av den om man säger så. Jag har bokat ett könsul i Sthlm den 5 april. På sibyllekliniken. Får se om det syns bättre då. JAg håller oxå på med djuruppfödning, har höns och nu har jag fått tag på en äggkläckare, så jag ska kläcka fram lite duniga kycklingar till påsk
    Ha en trevlig helg!
  • nina1977
    Annaliz skrev 2011-03-04 16:27:11 följande:

En kanske lite dum fråga, får man välja om man vill snittas eller? :)

Jag tror man kan välja, själv har jag två akuta snitt och ett planerat snitt. Jag får inte välja att föda "normalt". Efter 2 snitt så får man inte det. Därför det tredje blev planerat (och 4:e). Jag blev akut snittad pga dåligt värkarbete och utdragen förlossning, andra gången upptäcktes att barnet inte kunde rotera då han låg fel med huvudet.... det "upptäckte" dom efter 9 timmars plåga både för honom och mig Mitt 3:e snitt var en fantastisk upplevelse. Ingen smärta alls... jo efteråt förstås, men inte värre än andra som fött vaginalt. Hoppas på en lika fin upplevelse denna gång.
Svar på tråden bebis juli 2011 =)