Inlägg från: Mammas V |Visa alla inlägg
  • Mammas V

bebis juli 2011 =)

Hej!
    Jag ska få barn nr 2 den 15 juli.
    Ska till MVC idag, känns sådär då ja redan gått upp 13kg, gick upp 23 med första.

Hur mår ni andra i denna perioden?

Viktor 08.05.19. BF 11.07.15
  • Mammas V

Haha va skönt att de är så måmnga som gått upp 10 kg
    Bm sa åt mig att sluta emd socker o börja träna..om de nu vore så enkelt

Enligt myter är de en pojk i magenm, å andra sidan skulle min son vart en flicka om de stämt..ja blir så nyfiken!

Det va första besöket efter ultraljud för mig idag, fick höra hjärtat så nu blir de 5 april nästa gång

• Mammas V

Vart hos svärmor och hört att ja är kraftig och rund idag så tror ja ska lägga mig..är jätte deppig. ja banta bort 30kg, blev helt besatt och helt tokig så börja gå hos psykolog för ja inte orka att känna mig tjock och värdelös...sen står en människa o talar om för mig att ja borde träna och sluta äta...hade ja kunnat hade ja gjort...men de är de enda ja har just nu. är ensam emd sonen hela dagarna, inga vänner, inget jobb...

Med sonen gick ja då upp 23 kg, hade svampinfektioner och UVI hela tiden så denna gången mår ja verkligen mycke bättre. Haft problem emd mina knän men de har blivit bättre igen

Har riktigt förlossningsrädsla...vill adlrig mer vara med om detta...hur känner ni andra?

• Mammas V

Jag titta 30 min på en unge i minuten sen fick ja så ont i magen, ja är så sjukt rädd. Jag vill verkligen inte igen Jag tycker de va så hemskt...

Nu har jag gjort egna semlor, de blev sådär men ja försökte iallafall

Jag har också reagerat på de, såfort man är gravid så är de okej att säga - OJ va du växer eller nu börtjar du allt bli riktigt tjock....de gör faktiskt lite ont att höra sånt :-/
    Men just att höra att ja är kraftig och rund....så elakt sagt, och att ja måste börja träna och banta direkt efter amningen... :-/

Har beställt dom här nu: Den första har ja gjort till sonen, de är lite roligt för mallen hade rätt namn från början den andra ska ja göra till bäbisen, ska vänta med text och rosa/blått bara och den sista är för vårt bröllop

• Mammas V
    Puggan skrev 2011-03-08 14:12:57 följande:

Fråga till er haft barn tidigare och gick upp mkt i vikt under graviditeten...

Var det svårt att gå ner igen efter förlossningen??

Fick höra att amningen kunde hjälpa till, men efter man fått barn så ändras faktiskt ämnesomsättning som om man skulle vara 50år. Sen är de ju olika. Jag gick upp 23kg, 5 kg försvann efteråt och sen fick ja kämpa i 2 år med att gå ner 30kg....

Är bara nere, känner mig jätte tjock. Alla är så söta, och ja sitter och känner hur dubbelhakan tar i bröstet, och när svärmor sa att ja blivit stor runt axlar och allt...de är de värsta stället ja vet o va så glad för ja börja se normal ut...kan bara inte glömma detta utan hör dom orden i huvet hela tiden så haft en skit dag.
  • Mammas V

Usch ja vill inte mer...
    Ja gråter inför sonen, så han får trösta mig..så otroligt fel...
    ja orkar inte prata med nån, ja sitter bara tyst hemma och gråter hela dagarna och tycker allt är skit, ja tycker folk beter sig så jävla illa och vill bara be alla fara o flyga samtisdigt så är ja så ensam och de vill ja inte

• Mammas V

känner inte av nån foglossning än, hade ont i början men nu är de bättre.
    Va på vattengympa igår och sen följde ja med en dagismamma till gymet och såg hur fet ja va i deras spegel, cykla 40min och direkt efteråt så vräkte ja i mig godis...är så ledsen..hatar mig själv när ja gör så...

• Mammas V
    SamsonS skrev 2011-03-10 12:24:01 följande:
    Jag vet inte hur foglossning ska kännas, men så fort jag ansträngt mig minsta lilla får jag sjukt ont långt ner i ryggen, precis ovanför rumpan typ. Det går går ju över om jag vilar men så himla tråkigt för det räcker att jag får ut och går en pytterunda så har jag ont sen när jag sätter mig ner.
    foglossning börjar med ryggont har ja för mig. Men ja har också sjukt ont i korsryggen men inte foglossning. Hoppas du slipper.

Tog kort på magen...min gravid baddräkt börjar bli för liten så är tvungen att ha bikini med min stora mage med bristningar...kan ju visa här med så kanske de hjälper mig att visa inför alla på badhuset med
    v22

• Mammas V

Jag har alltid velat ha en Moa, sen jag var 15år. Men blir de en flicka blir de nog en Matilda nu. Pojke är så svårt, finns för många fina. Valter, Axel, Edvin, Elias, Odin, Vilmer...

De går bakåt i tiden, ja tycker ja fick barn tidigt men de fick ja inte längre, nu för tiden ska man få barn så himla tidigt och få riktigt många igen!

Blir bara nyfiken, hur gamla är ni som ska få ert andra o tredje barn?

Själv vill ja ha 3 innan jag blivit 30, va för ung när ja fick sonen men de är ja glad för nu

• Mammas V

så har ja de med! precis som mensvärk så ja blir lika orolig varenda gång då de ändå va så de börja med sonen. Men de går ju över, men inte är de skönt :-/
    Kommer speciellt när man rör på sig tycker jag, när ja är ute o går kan magen bli stenhård och de gör ont...ja brukar gå bort de men de kanske är dumt?
    Nu ska ja till gymmet o cykla, får se hur de ska gå.

• Mammas V

Någon här som tänkt göra köns ul?
    är lite sugen på de men de kostar ju 850kr o d etycker ja är sjukt dyrt..är rädd att de säger fel o ut kommer de andra könet :-/

• Mammas V
    nina1977 skrev 2011-03-21 07:15:42 följande:
    Jag ska på köns UL i Stockholm den 5 april. Sibyllekliniken, det kostar 320 kr, han som gör UL ska visst vara riktigt duktig. Det ska bli spännande. Men då är det bara ett vanligt Ultraljud. Det blir jag, min 5-åriga dotter och en god vän som åker dit, passar på att shoppa och roa oss. Bo på hotell m.m. Barnets pappa får va hemma med grabbarna, han nöjer sig med rutinUL där de trodde att det var en tjej. Det är vår 4:e unge.
    Har bokat nu! Om en vecka 17.45 i gbg...men 1200kr ger mig lite panik. Särskilt när man inte kan lita på att de verkligen stämmer.
Svar på tråden bebis juli 2011 =)