• Momii

bebis juli 2011 =)

Hoppar gärna in här jag också!
    Känner igen några från den enormt stora Juli-tråden som ofta är ganska svår att hålla koll på. Skriv så mycket där.

Jag väntar mitt andra barn som är beräknat till den 26/7 enligt FL uträkning. Vi får väl se om jag får behålla datumet efter fredagens RUL. Har mått som en kratta i 2,5mån men nu har äntligen illamåendet gått över!

Hur mår ni andra?

• Momii
    LinnaLi skrev 2011-02-20 18:12:24 följande:
    Dryyygt med fruset avlopp! Usch!!

Vi letar hus, men hittar inte något. blir lite trångt att bo i en tvåa...

Hmm, ja, nu har jag tryckt i mig en massa katrinplommon så nu ¨är det bara att vänta Oskyldig

Vi har inte haft kallt idag, men rätt tråkigt väder har det varit.
    Vi leta också för fullt! Bor i en liten tvåa nu och det funkar ju inte när vi blir fyra.Obestämd
  • Momii

Har också "ont" i blygdbenet, smärtar egentligen inte men det känns liksom i det. Svårt att förklara.

• Momii

Vi har rul på fredag! Vi kommer nog inte fråga efter att få reda på kön, men syns det så syns det. Tror nog det blir en tös till. Ts Mamma: Jag mådde prima ballerina under min första grav och har mått riktigt kasst under denna grav i ca 2,5mån. Tror ändå det blir en tös, hade varit kul med en pojk men oavsett är ju bebisen välkommen i vilken form som helst!Glad

• Momii

Varför ska ni göra ett nytt rul? om man får fråga....

• Momii
    SamsonS skrev 2011-02-23 10:13:03 följande:
    Momii: var på ett för två veckor sen, men var inte alls så långt gången som vi trodde. Blev flyttad 3 veckor så därför ville dom göra ett till för att va helt säkra på att allt är ok :)
    aaah! Drygt att flyttas så mkt men mysigt att få se bebisen igen!
  • Momii

Tycker också tiden går segt. Men imorn är det äntligen dags för rul! Fick tiden inbokad i början av januari så väntan har varit lång.

Ang vikt, +3kg ungefär men hade vikt kvar från min förra grav. så jag ligger på ca +9-10kg från min normalvikt, undra om jag någonsin kommer återfå den?Tungan ute

• Momii

Rul idag!{#emotions_dlg.flower} Allt såg fint ut och bebisen ville verkligen visa sig! Det gick så fort så det blev tid över att göra en noggrann kontroll av hjärtat! Tror det blir en flicka till här, såg ut så. Vi fråga inte om att få reda på kön men vid kontroll runt lårbenen så skymtades nog en "hamburgare".Hjärta

Bebisen vinka åt oss, boxades en del och hade hicka! Fick ett par bilder där h*n suger på tummen.
    7 bilder fick vi med oss hem!

Gick upp hela 23 kg med tösen, blir säkert mer den här gången. Viktenuppgången skena iväg när jag sluta jobba och bara gick hemma. Nu är jag mammaledig så risken är stor att det blir mer den här gången tror jag.

• Momii
    SamsonS skrev 2011-02-25 14:05:01 följande:

Ni som väntar erat första, eller ni andra också för den delen Tungan ute När började ni känna buffar från bebisen och hur har ni moderkakan?

Kände första gången i vecka 15+ sen dröjde det ett tag, känner då och då men inte dagligen. Moderkaka i framvägg.
  • Momii
    Ofeigur skrev 2011-02-25 20:02:43 följande:
    Kul! skönt att få en extra koll på hjärtat=)
    Ja verkligen, hon sa att de inte alltid finns tid för det och att det inte var länge sedan de börja med det heller. Hon såg även att h*n inte hade gomspalt vilket de aldrig nämnde när vi vänta tösen. Fast de hade nog sagt något om de hade sett det då.
Svar på tråden bebis juli 2011 =)