• Anonym

Min son är narkoman

chärry skrev 2011-02-24 19:36:16 följande:
    Åh vad jobbigt för er :( Min ex pojkvän som jag var ihop med i 6 år var missbrukare OCH hade ADHD, han fick oxå den diagnosen sent, tyvärr. Han anade ju att nått inte stämde och det var "orsaken" till att han började med droger från första början.. För att självmedicinera.. Började lite "lätt" men han fastnade direkt och slutade med heroin...! Dessa år var fruktansvärda på alla sätt och vis! Vad man än gjorde så hjälpte det inte. Han åkte in och ut på behandlingshem, sa att han skulle sluta miljarder ggr osv osv. In och ut på sjukhus då han varit nära på att dö flera ggr, operationer för hjärtat osv... Tillslut orkade inte kroppen mer och han dog endast 23 år gammal :( Så fruktansvärt vad den där skiten gör med en! :( Jag var s.k medberoende i så många år, gick på NA-möten för anhöriga och gjorde allt jag kunde för att stötta honom samt inte glömma bort mig själv i det hela.. Som man tillslut gör! Han fick aldrig den hjälp han behövde, han sökte hjälp sååå många ggr men det fanns aldrig resurser för honom. Fruktansvärt. Saknar honom varje dag och avskyr droger mer än ord kan beskriva!
    Ta hand om dig! Glöm inte bort resten av din familj i detta! Han kommer tyvärr inte att sluta om han inte vill det själv tillräckligt mkt. Kvittar vad vi andra säger och gör, det hänger på honom och om han vill ta det steget, DÅ kan man vara där och stötta! Kramar.
    Hej! Vill börja med att ge dig en kram, gud vad du har varit med om mycket hemskt i ditt liv. Att se ngn man älskar gå under och dö är det värsta man kan vara med om....och ag känner igen mig i det du skriver, fast i mitt fall är det min tvillingbror som är missbrukare. Han har hållt på med droger sedan han var ca 13 år gammal, idag är han 30. Han tar allt, men nu är det mest heroinet som är "hans drog" och det har nog varit det i alla fall i minst fem år. Det har varit illa innan, och han har ockå varit inne på behandlignshem flera ggr och på avgiftning mm, men inget hjälper. Han är även ett bar och ett till på väg, men inte ens det får honom att sluta med drogerna, han har ingenstans att bo och ingen vet vart han är emellanåt och vet att han ibland sover i källare när han inte sover hos sina missbrukarvänner...Jag är helt förtvivlad, då han verkligen har nått botten nu...Är så rädd att han ska dö, och det kommer han ju att göra snart om han inte får hjälp. Jag förstår inte varför inte varför det ska ta sådan tid för soc att hjälpa en människa som håller på att gå under helt!

TS, det är fruktansvärt med din sin :( vet inte vad jag ska säga, mer än att jag förstår din sorg och förtvivlan. Man kan inte göra ett skit, och det är hemskt! Han är fortfarande ung, det är positivit, och jag hoppas att han själv vill få hjälp så att han kan sluta. Jag vet att mina föräldrar har varit med i anhöriggrupper, och de har hjälpt dem massor! Det tar så mycket på en psykiskt...Jag hatar droger, mina biologiska föräldrar dog pga det och nu kanske även min bror dör pga skiten...:(
    Kramar till dig!
Svar på tråden Min son är narkoman