Min son är narkoman
chärry skrev 2011-02-24 19:36:16 följande:
Åh vad jobbigt för er :( Min ex pojkvän som jag var ihop med i 6 år var missbrukare OCH hade ADHD, han fick oxå den diagnosen sent, tyvärr. Han anade ju att nått inte stämde och det var "orsaken" till att han började med droger från första början.. För att självmedicinera.. Började lite "lätt" men han fastnade direkt och slutade med heroin...! Dessa år var fruktansvärda på alla sätt och vis! Vad man än gjorde så hjälpte det inte. Han åkte in och ut på behandlingshem, sa att han skulle sluta miljarder ggr osv osv. In och ut på sjukhus då han varit nära på att dö flera ggr, operationer för hjärtat osv... Tillslut orkade inte kroppen mer och han dog endast 23 år gammal :( Så fruktansvärt vad den där skiten gör med en! :( Jag var s.k medberoende i så många år, gick på NA-möten för anhöriga och gjorde allt jag kunde för att stötta honom samt inte glömma bort mig själv i det hela.. Som man tillslut gör! Han fick aldrig den hjälp han behövde, han sökte hjälp sååå många ggr men det fanns aldrig resurser för honom. Fruktansvärt. Saknar honom varje dag och avskyr droger mer än ord kan beskriva!Ta hand om dig! Glöm inte bort resten av din familj i detta! Han kommer tyvärr inte att sluta om han inte vill det själv tillräckligt mkt. Kvittar vad vi andra säger och gör, det hänger på honom och om han vill ta det steget, DÅ kan man vara där och stötta! Kramar.
TS, det är fruktansvärt med din sin :( vet inte vad jag ska säga, mer än att jag förstår din sorg och förtvivlan. Man kan inte göra ett skit, och det är hemskt! Han är fortfarande ung, det är positivit, och jag hoppas att han själv vill få hjälp så att han kan sluta. Jag vet att mina föräldrar har varit med i anhöriggrupper, och de har hjälpt dem massor! Det tar så mycket på en psykiskt...Jag hatar droger, mina biologiska föräldrar dog pga det och nu kanske även min bror dör pga skiten...:(
Kramar till dig!