Min son är narkoman
Min son, 19,5 år gammal, är narkoman. Det gör ont att skriva det och det tar emot. Men jag har tvingats inse sanningen efter att ha blundat för länge.
Jag känner mig så ensam i allt detta och vet inte hur jag ska tackla problemet på bästa sätt.
Jag är skild från sonens pappa och lever med en annan man. Jag har flera andra barn, och denna son är mitt äldsta barn. Han har alltid varit strulig. Aldrig lyssnat utan gått sin egen väg och strax innan tonåren brakade helvetet lös. Han började göra olagliga saker för att det "var kul" och under tonåren fick han också diagnosen ADHD. Kanske förlorade jag honom redan då. Kanske borde jag ha gjort mer för honom redan då, trots att jag kämpade och kämpade?? Jag fick inte en lugn stund. Det var rättegångar, polissamtal, anstalter och familjehem.
Sonen började med s.k nätdroger i 14-15 års åldern (upptäckte det dock senare) men det är nu det senaste året jag har tvingats inse hur inne han är i sitt missbruk och vilket stort problem det faktiskt är. Han hör bara av sig när han vill ha någonting, t.ex. pengar, eller när han vill sova hemma hos oss. Min sambo har tröttnat, han vill inte släppa in min son längre. Vad gör man egentligen? Om vi släpper in honom så vet vi ju vart han är, och det är ju trots allt min son. Släpper vi inte in honom kanske han tvingas inse att vi inte vill ha någonting med drogerna att göra, och att han inte kan få allt han pekar på.
Jag har så många tankar och funderingar, men ingen att prata med. Folk ryggar tillbaka när man nämner att ens son är narkoman och majoriteten tror att det är mitt och pappans fel. Önskar bara att jag visste vad jag/vi gjort för fel, och att sonen ska sluta med drogerna. Jag är så rädd att förlora honom helt...
/Mamma L