Inlägg från: Lena Larsson |Visa alla inlägg
  • Lena Larsson

Min son är narkoman

Hej mamma som för ganska länge sedan skrev till den här sidan, jag vet inte om du fått något/några svar och det var ju inte i går du skrev om din då 19.5 år gamla son som du förstod var narkoman. Av en slump såg jag ditt mail och insåg att du behövde någon att prata med om detta med din son. Sedan många år tillbaka är jag förbundsordförande i en förening, AMD Anhöriga Mot Droger, där vi just möter anhöriga till missbrukare som behöver ha någon att prata med. Många i vår förening, dock inte alla, är själva, som jag, anhörig till en missbrukare och vi förstår de anhörigas oro, ängslan, skuld och skam inför det inträffade. Så om du fortfarande känner att du vill prata med någon och om din son, även om han lyckats bli drogfri nu, så är du välkommen till oss. Kolla vår hemsida och se vilken AMD-förening som finns närmast där du bor. Själv sitter jag i Järfälla kommun. Vi har inte tystnadsplikt för vi är ingen myndighet, men vi har tysthetslöfte som betyder att det som sägs inom våra dörrar stannar där.
    Med vänlig hälsning
    Lena Larsson, förbundsordförande
    Riksförbundet AMD Anhöriga Mot Droger

Svar på tråden Min son är narkoman