• Nicollesmamma

Vad tycker ni om denna blandningen?

rottweiler, cane corso masstiff  , schäfer, border collie & labrador?

Vet att det blir en jätte fin hund =)

JAG
  • Svar på tråden Vad tycker ni om denna blandningen?
  • Gloria01

Det va inte lite raser i en och samma hund! Ne men det bli säkert en jätte fin hund 

• viseversa

den enda av dessa raser jag gillar är labben. Dom andra skulle jag ALDRIG köpa. Iallafall inte border collie,scäfer eller rottweiler. Cane corso mastiff vet jag inget om så där kan jag itne utala mig!

• Nicollesmamma

Haha nä jag vet. Hon är en jätte fin tös på snart 5 månder .
    Hm den ända rasen jag inte är så är collingen hon har mycket vallning i sig ska hålla koll på floken.
    Men de är inga problem.
    bara nyfiken på vad andra tycker :D

• kimsi

Låter som en fullständigt vansinnig korsning och jag blir så in i helvete förbannad när jag hör om sånt. Vet inte folk idag att alla raser har sina specifika rasegenskaper och somliga bör inte korsas om hundarna ska vara riktigt bra mentalt. Den där blandningen borde säljas med en varningstriangel.

Dyker väl upp en massa omplaceringsannonser på Blocket om några månader, då den lilla valpen växt upp och de rastypiska sakerna bryter fram. Då kommer helt plötsligt "allergier" och "ändrade familjeförhållanden" som ett brev på posten och de som får lida är hundarna!

• Nicollesmamma

Haha där ser man :P älskar blandras hundar .. Många av dom renrasiga är så framavlade att det ofta blir fel på dom ändå. Synd är det för det är inget fel på dom annars.
    Varför skulle det göra det hon är inte agresiv överhuvodtaget.. Och jag har både en dotter på 4 och en katt och jag ser inga problem här hemma alls. Dom leker allihopa övervakat av mig då natruligviss.
    Jo klart jag vet att alla raser hon har i sig har olika egensakper så klart.
    Och jag tycker ingen av raserna hon har i sig är argresiva hundar och andra sidan så är det aldrig hundens fel om den blir agresiv  det är fel på ägeren till hunden som inte kan ge den vad den behöver!

• Änglalyckan

Hade nog hellre valt en hane som var av någon av raserna som tiken har i sig... Den blir säkert jättesöt, men raserna har så olika bakgrund, så jag själv hade aldrig gjort eller köpt den korsningen!

• viseversa
    kimsi skrev 2011-02-18 16:25:48 följande:
    Låter som en fullständigt vansinnig korsning och jag blir så in i helvete förbannad när jag hör om sånt. Vet inte folk idag att alla raser har sina specifika rasegenskaper och somliga bör inte korsas om hundarna ska vara riktigt bra mentalt. Den där blandningen borde säljas med en varningstriangel.

Dyker väl upp en massa omplaceringsannonser på Blocket om några månader, då den lilla valpen växt upp och de rastypiska sakerna bryter fram. Då kommer helt plötsligt "allergier" och "ändrade familjeförhållanden" som ett brev på posten och de som får lida är hundarna!
    Jag har inget emot blandraser. men just dessa raser skulle jag se upp för. Då det är en del raser vars egenskaper jag INTE gillar alls. har tom dåliga erfarenheter av hundar av just dessa raser. Annars har jag inget emot just blandraser alls.
  • kimsi
    Nicollesmamma skrev 2011-02-18 16:29:46 följande:
    Haha där ser man :P älskar blandras hundar .. Många av dom renrasiga är så framavlade att det ofta blir fel på dom ändå. Synd är det för det är inget fel på dom annars.
    Varför skulle det göra det hon är inte agresiv överhuvodtaget.. Och jag har både en dotter på 4 och en katt och jag ser inga problem här hemma alls. Dom leker allihopa övervakat av mig då natruligviss.
    Jo klart jag vet att alla raser hon har i sig har olika egensakper så klart.
    Och jag tycker ingen av raserna hon har i sig är argresiva hundar och andra sidan så är det aldrig hundens fel om den blir agresiv  det är fel på ägeren till hunden som inte kan ge den vad den behöver!
    Ditt svar där visar tydligt på vilken kunskapsnivå du ligger på när det gäller hundar, rasegenskaper, avel och allt i övrigt. Så jag backar här och nu, har redan haft hundratals diskussioner här på Familjeliv med okunniga personer som bara kommer med barnsliga och felaktiga motargument och det börjar bli enformigt och långtråkigt.

Så lycka till med din hund och jag hoppas allt går bra och jag hoppas innerligt att det gör det för hela kullen....men jag tvivlar.
  • timmy97

Nja, en blandning som potentiellt kan bli riktigt farlig om fel egenskaper slår igenom. Inget att rekommendera.
    Dels har du skarpa mastiffraser, rottisen som kan ha rätt mkt humör, lägg sen till en nervös bc med vallning.
    Risk finns att få en hund med mkt skärpa men med nerver som inte kan hantera den.
    Inget jag skulle välja.
    Men hoppas för din och omgivningens skull att det går bra. 

• Nicollesmamma

Jag är ingen hundexpert men jag är uppvuxen med hundar och följer hundprogram och går kruser och saker.
    Så helt ut och cyklar är jag inte.
    Nä men jag tycker inte det är hundens fel om det blir agresvi utan då har ju ägerna gjort ett fel någon stanns alltså inte gett den vad den behöver!
    Min hund behöver mycket både träning och motion.
    Och jag gör det jag ska iallfall!

Nä man kan inte älska alla hundaraser och det är klart att vissa har haft dålig erfarenhet.
    Resekterar jag jätte mycket. men det är roligt att höra vad folk säger för om dom träffar min hund så ser det inte direkt att det är dessa raser in henne

Svar på tråden Vad tycker ni om denna blandningen?