MizzTez skrev 2011-02-18 19:31:40 följande:
Jag är en såndär jobbig pälsdjurs allergiker.. När jag gick skolan blev jag jättesjuk av en av mina lärare så han fick snällt byta kläder och vädra sina kläder innan han kunde ha lektion med oss. Min karl har fått duscha på jobbet innan han kom hem och tillslut bytte han jobb för det höll inte att jag blev sjuk av honom. Hade en dammsugare ett tag som jag blev rejält dålig av så vi köpte en allergivänlig dammsugare.. Min granne har hund och jag kan känna av den om de haft den i farstun. Gjorde misstaget att köpa en lägenhet som en tjej som red haft och jag har flyttat in i lägenheter som det bott katter i och fått flytta ut lika fort. Inte så jävla kul kan jag tala om!
Hade någon kommit i närheten av mig som jobbat i en ladgård så hade jag antagligen tuppat av på fläcken av en astma attack, så jag tycker att en dusch och rena kläder inte är för mycket begärt.
Jag förstår dig, fy vad jobbigt. Men för den här mamman skulle det innebära att barnet skulle få va på dagis 2-3 timmar mer per vecka. Och det är ju oxå besvärligt. Men rimligast är väl som de andra säger att man får hitta ett smidigt sätt och lösa problemet. Personalen kan ju klä på barnet och möta mamman ute.