-
-
Svar på tråden Efter hur lång tid är det VANLIGAST att man förlovar dig?
-
Nej, 1 år är inte så viktigt - mer att man inser att förlovning innebär ett löfte om giftermål ( någon gång) - ananrs tycker inte jag att förlovning har någon funktion!ToK skrev 2011-02-18 22:16:29 följande:Dixie: Är det viktigt att det sker inom 1 år också eller är det "löftet" som är viktigt tycker du?
-
Ja, för oss skulle det varit för kort tid. Att planera ett bröllop kan man ju göra hur fort man vill, det beror väl lite på. För oss var det viktigt att börja fundera och vela fram och tillbaka innan vi började planera. Och det kan jag säga tog lång tid. Nu håller vi på och planerar och nu vet vi vad vi har för ramar att jobba kring för att få det bröllopet vi planerade i året efter förlovningen.mamma201107 skrev 2011-02-18 22:30:43 följande:kort tid 11 månader??
-
Ok då förstår jag.Filuren83 skrev 2011-02-18 22:46:48 följande:Ja, för oss skulle det varit för kort tid. Att planera ett bröllop kan man ju göra hur fort man vill, det beror väl lite på. För oss var det viktigt att börja fundera och vela fram och tillbaka innan vi började planera. Och det kan jag säga tog lång tid. Nu håller vi på och planerar och nu vet vi vad vi har för ramar att jobba kring för att få det bröllopet vi planerade i året efter förlovningen.
För oss var det alldeles lagom med 11 månader. Vi hann gå igenom en hel del och fick vårat dröm bröllop.. -
Vanligast vet jag inte... Vi förlovade oss efter 2 månader, bröllopet fick dock vänta 10 år
-
vi förlovade oss efter 1½ år, gifte oss 2 år senare och fick barn 11 månader efter det
vi diskuterade innan förlovningen om vi ville att bröllopet skulle vara inom ett år (även om det jag hört mera gör gällande att inom ett år ska bröllopsdatumet vara bestämt) och konstaterade att det intresserade inte oss.
Att vi sen gifte oss så "snabbt" iallafall berodde på att vi bestämde att börja försöka få barn, och jag ville vara gift när bebis kom
-
Kommer sannolikt aldrig förlova mig men man vet ju aldrig. Nu har vi varit ihop snart 5 år iaf. Men om man förlovar sig tycker jag bröllop bör följa inom ett år. (Så det kan vara vettigt att ha en ekonomisk plan för det innan man förlovar sig)
-
Vi förlovade oss efter två tillsammans, gifte oss ett år och tre månader efter det.
-
Vi förlovade oss efter ett år och gifte oss tio månader efter det, om det är vanligt vet jag däremot inte
-
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2 år. Vi bor inte ihop officiellt men det senaste året har jag varit en permanent gäst här. Vi är inte förlovade, och det lär dröja tills det händer. Jag vill bara förlova mig en gång i mitt liv, så det känns som att det krävs lite mer nedgångar i förhållandet för att "veta" att det verkligen kommer att hålla.
-
Vi hade redan bestämt mycket kring bröllopet, så när vi officiellt "förlovade" oss så hade vi redan bröllopsdatum spikat och bestämt en hel del runt bröllopet (när, var, hur) så det var mer en formalisering för ossFiluren83 skrev 2011-02-18 22:46:48 följande:Ja, för oss skulle det varit för kort tid. Att planera ett bröllop kan man ju göra hur fort man vill, det beror väl lite på. För oss var det viktigt att börja fundera och vela fram och tillbaka innan vi började planera. Och det kan jag säga tog lång tid. Nu håller vi på och planerar och nu vet vi vad vi har för ramar att jobba kring för att få det bröllopet vi planerade i året efter förlovningen.
När vi förlovade oss hade vi levt ihop i 4½ år, vi gifte oss ganska precis 5 år efter vi träffades.