• Xantippa2004

Efter hur lång tid är det VANLIGAST att man förlovar dig?

• Svar på tråden Efter hur lång tid är det VANLIGAST att man förlovar dig?
  • Bebis11

jag har varit förlåvad två gånger och den första gången hade vi bara varit ihop i 1½ månad och nu så var vi ihop i 6 månader. Men det är ju olika från person till person

• Xantippa2004

Vi har varit ihop i ett år och bor ihop men min kille tycker det är alldeles för tidigt... Jag tycker nog det är dags! =)

• Kazeer

Jag har bara varit förlovad en gång och förlovningen ägde rum när vi hade varit tillsammans i lite mer än ett år. Sedan gifte vi oss tre månader efter förlovningen.

Vad som är vanligast har jag inte en aning om.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • April barn

Efter 2 år tillsammans och ett halvår som sambo förlovade vi oss :)
    Jag tycker inte det är SÅ stor grej, inte som att gifta sig :)

• cloudberry79

Ingen aning, vi förlovade oss i februari -10 och gifte oss i juli, alltså fem månader efter förlovningen.

If you love me - please don't feed me!
  • Xantippa2004
    cloudberry79 skrev 2011-02-18 21:06:13 följande:
    Ingen aning, vi förlovade oss i februari -10 och gifte oss i juli, alltså fem månader efter förlovningen.
    Ja men hur länge hade ni varit ihop i feb-10 då?
  • Anova
    Xantippa2004 skrev 2011-02-18 21:03:13 följande:
    Vi har varit ihop i ett år och bor ihop men min kille tycker det är alldeles för tidigt... Jag tycker nog det är dags! =)
    Det är väl normalt så att då man bott ihop ett tag och känner att man hittat rätt (och kan tänka sig att gifta sig) så brukar man förlova sig. Sen finns det ju de som inte bor ihop och förlovar sig efter någon vecka, och så finns det de som aldrig förlovar sig.
    Tycker din kille att det är för tidigt är det väl bara att vänta?
  • Filuren83

Vi hade varit ihop i 1 år och 9 månader.
    Nu gifter vi oss om 8 månader och har då varit ihop i 4 år!

För oss betyder förlovning att man gifter sig om en inte alltför lång framtid.

Svar på tråden Efter hur lång tid är det VANLIGAST att man förlovar dig?