• Anonym

Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?

Nej, du får inte veta. Men är han i fyllecell så släpps han snart ut.

Alternativet är väl att de festat högljutt och sen däckat? Han hör nog av sig om en stund och har ångest. Kram

• Anonym

Var med om samma sak en gång, min sambo hade blivit för full och tänkte gå hem. Varpå han däckade i ett trapphus och på något vänster slogsönder sin mobil. Jag letade som en galning hela natten men hittade honom tillslut. Aningens onykter men vid liv och full med ångest! Jag frågade polisen om de sett honom, tänkte åka på sjukhuset eftersom det inte var likt honom!

Jag hoppas han dyker upp snarast! och förhoppningsvis bara somnat, kanske har han mobilen på ljudlös?

• Anonym

Stackare, hoppas han kommer hem snart. Nalle

• Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 06:30:59 följande:
    Dock har jag ett litet ess i rockärmen, men klockan är inte nog mycket för att jag ska kunna använda det än. Har en pappa som jobbat inom kriminalvården här i stan i trettio år och känner allt och alla (medelstor stad...). Jag kan be honom ringa och fråga, men jag vill inte ringa och väcka honom än
    Har han inte hört av sig vid 8, kompisarna svarar inte eller så så tycker jag du ska kolla med honom. Har du ringt sjukhuset o kollat så han inte åkt in aktu för något? Läst lokaltidiningen på nätet på morgonen för att se vad som hänt under natten kvällen?
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 06:43:39 följande:
    Jag kollade precis tidningen och det stod att tre män hade åkt in för tillnyktring under natten. Kan ju vara han, kan lika gärna inte vara han...
    Hade han inte varit i fyllecell så hade hon ju bara behövt svara nej. Han kanske är där..
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 06:42:44 följande:
    Tycker det här med sekretessen känns lite konstig i såna här fall. Visst är det viktigt med den personliga integriteten, men när någons make/maka ringer och frågar så tycker man ju de kan säga 'ja' eller 'nej'. Det är inte så att jag tänker förhöra dem om vad han gjort och sagt. Jag vill bara veta...Ska som sagt klämma ut en unge närsomhelst och det känns ju inte särskilt kul att stressa upp sig så här och bli orolig. Det kan ju leda till både det ena och det andra...
    Men hur ska de veta att det är maka/make/sambo som ringer? Man kan inte precis legitimera sig via telefonen.
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 06:43:39 följande:
    Jag kollade precis tidningen och det stod att tre män hade åkt in för tillnyktring under natten. Kan ju vara han, kan lika gärna inte vara han...
    Då är han kanske en av dem?
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 06:47:50 följande:
    Precis. Han frågade vad han hette och sen hörde jag hur han läste nåt . "Jaha, vad hette den här killen då..." mumlade han.

Sen sa han "Ja, du vet ju att även om han är här så kan jag ju inte säga nåt eftersom det är sekretess, men jag kan prova koppla dig till vakthavande."

Fick dock inget svar av vakthavande.
    Låter som han såg din killes namn. Annars hade han bara sagt nej.
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 06:47:50 följande:
    Precis. Han frågade vad han hette och sen hörde jag hur han läste nåt . "Jaha, vad hette den här killen då..." mumlade han.

Sen sa han "Ja, du vet ju att även om han är här så kan jag ju inte säga nåt eftersom det är sekretess, men jag kan prova koppla dig till vakthavande."

Fick dock inget svar av vakthavande.
    Då är han ju där, du blev garanterat kopplad till vakthavande för att denne skulle få välja att avslöja, eller inte.  

Va ska du annars prata med vakthavande för om han ändå inte är där?
  • Anonym

Han har ingen telefonbok i datorn, eller i hemtelefonen?

• Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 07:30:13 följande:
    Jag har ringt hans mobil typ 15 gånger i sträck. Om nån då finns i närheten borde de väl höra den, men ingenting. Och han har ALDRIG telefonen på ljudlöst, inte ens när han sover efter att ha jobbat natt...Jag vet inte vad jag ska göra, jag går sönder...
    Ts, ring hans kompisar! Eller deras flickvänner.
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2011-02-19 07:42:03 följande:
    Ursäkta, men var svor jag?

Han ringde precis..,och jag undrar om han inte har varit i fyllecellen ändå...Han lät väldigt kryptisk...Pratade med pappa precis efter att maken ringt och min pappa kunde inte hålla sig för skratt. "Han har säkert varit i fyllecellen, och när du sa att du var höggravid och orolig så släppte dom honom tidigare..."
    Vad hade han för förklaring då?
Svar på tråden Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?