-
Det är ju iofs inte lugnande ord utan snarare det motsatta.Den allsmäktige skrev 2011-02-19 12:02:17 följande:Ja, låt mig tänka? Tipsade om polisen till exempel, och akuten, frågade om signaler gick fram etc. Vad gjorde du? Du bad henne att inte svära åt dig. Bra insats!
-
Om någon är upprörd och rådvill brukar man försöka lugna denna. Inte du uppenbarligen men dom flesta andra. Att någon inte kommer hem och inte svarar efter en festkväll tillhör inte ovanligheter och jag ser därför ingen anledning att hetsa upp någon mer än nödvändigt.Den allsmäktige skrev 2011-02-19 12:15:11 följande:Nä, men det är vad TS frågade efter?
Jag har följt tråden sedan den kom upp och har hela tiden varit övertygad om att det inte var någon fara.
Bara för att vederbörande efterfrågar en sak betyder det inte att man inte kan skriva något annat. Du om någon borde ju vara medveten om detta så off topic som du har varit. -
Att man pratar om annat än sådant som besvarar ts frågeställning.gladare skrev 2011-02-19 12:26:27 följande:DreamBitch det var bra skrivet men vad betyder off topic
-
Haha, men jag tror ju inte att man "däckar på en soffa" med flit så vad hjälper det att bli sne? Kräver du perfektion av din sambo?Wittra skrev 2011-02-19 14:25:20 följande:,...och svara på trådar där oroliga personer frågar efter råd kanske inte är din grej? Sluta vara så nedlåtande, om min kille försvunnit efter en kväll, inte hört av sig, skickat sms eller så hade jag med blivit jävligt upprörd. O ganska sne om det visar sig att han bara däckat på en soffa men inte han eller någons av hans vänner har haft vett att höra av sig. KONSTIGT att man funderar....JÄTTEKONSTIGT hörrudu!!
I övrigt så borde han väl försöka hålla sig anträffbar då TS tydligen ska föda när som helst..... -
För er som inte läst tråden så har ts skrivit följande:
"Han ringde precis..,och jag undrar om han inte har varit i fyllecellen ändå...Han lät väldigt kryptisk...Pratade med pappa precis efter att maken ringt och min pappa kunde inte hålla sig för skratt. "Han har säkert varit i fyllecellen, och när du sa att du var höggravid och orolig så släppte dom honom tidigare..."
"Ja, skamsen var han så det räckte och blev över. Han hade helt enkelt somnat i soffan hos kompisen, hade inte ens gått ut på krogen. Han skyller på att han jobbat mycket senaste tiden (vilket han har) och var alldeles för trött för att egentligen gå iväg.
Han har lovat dyrt och heligt att i princip vara hemma varje kväll fram till bebisen kommer (inte för att jag efterlyste det, jag litar på honom) och ta alla kvällar med grabben då han är ledig eftersom jag har problem med fogarna och har lite svårt att klä på och klä av...
Tänk att man hinner bli så orolig fast det inte hänt nåt!" -
Men bara för att detta har hänt EN gång betyder det inte att det tillhör vanligheterna. Att "ge honom en omgång" lär inte ha så stor verkan. Tror du verkligen det?Anonym skrev 2011-02-19 16:10:34 följande:Det är bäst han kammar till sig!
Klarar han inte komma hem i tid då han har ETT barn hur ska han då göra med två?
Ge honom en omgång så han växer till sig (gissar att han inte är så gammal)
Om du hade varit borta hela natten, hade han varit hemma med barnen och tyckte det var ok? -
Jag har misstänkt att min sambo har hamnat i fyllcell. Detta betyder dock INTE att han har alkoholproblem. Folk gör misstag. Är du själv perfekt? Jag tänker eftersom du resonerar som du gör.Anonym skrev 2011-02-19 18:44:26 följande:Om TS misstäker fyllecell det först hon gör tror jag detta är en kille som inte bara super sig lite lullig då och då...
-
Men sluta strö salt i såren. Vad som är konstigt för dig är inte konstigt för andra. Du kanske borde ställa dig frågan varför hans beteende verkar konstigt för dig?Anonym skrev 2011-02-19 19:08:16 följande:Skönt att han är hemma, men är det inte väldigt konstigt att han inte hörde mobilen när han alltid hört den förut? Nån som var med borde väl hört?
Jag får verkligen känslan av att han hamnat i fel säng, annars skulle han säkert inte vara så skamsen.
Sedan tycker jag synd om dig ts, en kille som beter sig så när du snart ska ha barn. Det är ett dåligt tecken. Han verkar inte mogen för att bli pappa igen. -
Men vad DU är van vid är ju över huvud taget inte relevant.Anonym skrev 2011-02-19 19:21:29 följande:För att jag är van med förhållanden där man inte gör så? För att man borde kunna lita på sin sambo/man?
För att en normal och vettig man inte skulle göra så när hans sambo kan få värkar? När förlosnsingen är så nära.
DÄRFÖR är det konstigt för mig. Kanske du har det likadant och därför är det inte konstigt för dig?
Och jag menade inte att vara elak mot ts, jag tycker synd om henne som har ett svin till kille.
Huruvida hon kan lita på sin sambo eller inte kan man inte urskilja av detta.
En normal man kan fortfarande göra misstag. (Vilket för övrigt faktiskt förklarar varför han verkade så ångerfull.)
Att ts "har ett svin till kille" är DIN skitiga åsikt och inget som hon bör lyssna på.Alla ni som resonerar på detta sätt måste ha stött på sjukt dåliga killar i ert liv. Överför inte detta dåliga på ts.Anonym skrev 2011-02-19 19:23:02 följande:En kille som beter sig så när sambo är hemma och kan föda när som helst är inget att ha. Och att han var skamsen talar för att han hamnat i fel säng. Som sagt tycker jag synd om ts som är tillsammans med en sån kille.
Jag vet inte vad ni är för pretton men vi övriga kan faktiskt göra misstag utan att det finns någon bakomliggande substans. -
Jag förstod också oron. Det jag motsätter mig är alla otrohetskonspirationer som har flödat här samt att folk har uppmanat henne att "ge honom en omgång".Wittra skrev 2011-02-19 19:36:43 följande:Ja, han skriver en utförlig rapport varje dag, med klockslag på allt han gör. Minsta avvikelse och det blir utredning av stora mått.
Eller så kanske jag bara uppskattar att få höra att min kille är vid liv trots att han varit ute och svirat? Jag förstod verkligen TS oro och då tänker inte jag på otrohet som folk direkt verkar koppla ihop det med...nej, det finns däremot massa annat hemskt som kan inträffa. Slagsmål, rånöverfall, etc. Världen är full av dårar så hade min kille bara "försvunnit" en kväll och jag inte hade hört ett pip så hade jag blivit livrädd. Hade han då sagt att han sov på en soffa hade jag såklart andats ut men även tyckte att NÅGON kunde informerat mig.
Fast om ens egen pojkvän inte hör mobilen kan man inte förvänta sig att någon annan skulle göra det. -
Vilket EXTREMT skitsnack :)Anonym skrev 2011-02-19 20:25:58 följande:Fyllecell hamnar inte normala människor i, bara människor med alkoholproblem!
Gör om, gör rätt -
Se inlägg 90Anonym (L) skrev 2011-02-19 21:20:39 följande:Hoppas han kommit hem nu?!
-
Underbart typo :Dsnöflingan84 skrev 2011-02-19 22:07:10 följande:Och vad det gäller fyllecell, så kan man hamna där utan att vara speciellt ful. Det handlar ju mer om hur man uppför sig, att man har "bråkat" med någon eller stört ordningen tex. Och skulle man käfta imot polisen ja då hamnar man ju garanterat där, även om man inte är ett dugg full.
-
Syftade mest på att du skrev "ful" istället för "full" :)snöflingan84 skrev 2011-02-19 22:47:09 följande:Ja, visst är det. Haha
Så fungerar det här i Stockholm iallafall, men jag tror nog att det är så i restan av landet också.. -
Haha, men chilla en smula.Anonym (Varning) skrev 2011-02-21 10:19:38 följande:TS - din tråd hade lika gärna kunnat ha skrivits av mig angående mannen jag levde med tills för tio år sedan. Jag tror att du måste vara på din vakt angående din man och inte lita på hans ord endast. Hela historien luktar skunk. VARFÖR UTGICK DU IFRÅN ATT HAN KUNDE VARA I FYLLECELL? Det har jag också gjort. Förnekade att han hade alkoholproblem, men tänkte inte först att det hänt en olycka utan att han satt i fyllecell. Och ja, alla som sätts i fyllecell har alkholproblem. Att du trodde han kunde vara där är ändå bästa "beviset" för hans problem. ANDRA KVINNOR. Ja, han har antagligen gjort något du inte gillar. Om det inte är att han har varit med en annan kvinna så kan han ha varit på porrklubb. Kolla hans kvitton. Finns det konstiga kvitton från det datumet med höga summor och utställarens namn låter som ett byggföretag eller liknande så har han varit där. Det är inte helt ovanligt. Det är upp till dig att bestämma vad du tycker är ok i hans beteende, men du kan faktiskt inte lita på hans ord innan du har fått någon slags bekräftelse på att du kan se när han ljuger. JA, alla människor ljuger ibland. FADERN TILL DITT BARN. Tycker du att han är en bra far till ert barn? Ställ krav omgående om du vill ha honom kvar i ditt liv.
Nej, alla som hamnar i fyllecell har inte alkoholproblem.
Hur vet du att han "antagligen har gjort något som hon inte gillar"? Känner du ts och hennes man?
Att uppmana någon att snoka omkring är för övrigt absurt. Gör man det ligger knappast problemet hon mannen utan hos den som snokar.