• snöflingan84

Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?

TS, skönt att din man kom till rätta tillslut.

När min man är ute har det än tendens att bli väldigt sent, dels för att vi bor en bit från centrum och resan hem på natten kan ta över en timma och dels så är han sällan är ute så han känner att då kan han lika gärna göra det ordentligt liksom. Jag brukar inte oroa mig i onödan. Men skulle jag vakna på morgonen och han inte var där, då skulle jag verkligen undra vad som hänt. Samtidigt så vet jag ju att han ringer om det har blivit problem. Som tur är har jag en man som inte dricker alkohol.

Och vad det gäller fyllecell, så kan man hamna där utan att vara speciellt ful. Det handlar ju mer om hur man uppför sig, att man har "bråkat" med någon eller stört ordningen tex. Och skulle man käfta imot polisen ja då hamnar man ju garanterat där, även om man inte är ett dugg full.

• snöflingan84
    DreamBitch skrev 2011-02-19 22:39:27 följande:
    Underbart typo :D
    Ja, visst är det. Haha
    Så fungerar det här i Stockholm iallafall, men jag tror nog att det är så i restan av landet också..
  • snöflingan84
    DreamBitch skrev 2011-02-19 22:49:50 följande:
    Syftade mest på att du skrev "ful" istället för "full" :)
    Ojdå, det var inte meningen, ser nu att det blev lite fel. Haha
    (Men å andra sidan finns det säkert någon polis där ute som tycker att ett visst utseende är så fult att det stör ordningen och då kan man säkert hamna i fyllecell fast man är ful och inte full.skämt åsido.)
  • snöflingan84
    Anonym (................) skrev 2011-02-19 23:34:29 följande:
    Nja... håller inte med där!
    Man hamnar där pga alkohol, men man behöver inte ha problem med alkoholen.
    Det kan räcka med otur....
    Min sambo satt ute på en trapp för han mådde illa, en polis går och ställer sig framför honom och sambon kräks på hans skor, då blev det cellen.
    Så det han gjorde fel var att gå ut och ta luft pga illamåendet.
    Han hade ju bara kunnat fått skjuts hem, om de nu ville ha bort honom från 'festen'...
    Kan bara instämm. Det var det det jag försökte få fram i mitt inlägg.
    Och man kan ju då också ha sådan otur att man inte ens har druckit utan bara har "bråkat".
  • snöflingan84
    Anonym (Ordningsvakt) skrev 2011-02-19 23:50:35 följande:
    Jag brukar resonera som så, att om jag inte hör något, så har det inte hänt något :) 
     Ja, så resonerar jag också!
Svar på tråden Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?