Inlägg från: Anonym (Ordningsvakt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ordningsvakt)

Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?

Jag brukar resonera som så, att om jag inte hör något, så har det inte hänt något :) 

Men jag förstår din oro.

Till er som snackar om fylleceller och annat kan jag gärna förklara läget. De flesta som hamnar där är nog vanliga svenssons. Lika många tjejer som killar. Jag arbetar som ordningsvakt och omhändertar ofta personer som är berusade. De är inga "alkoholister" eller liknande, oftast är det helt vanliga människor som fått lite för mycket att dricka, och som har dåliga kompisar som inte tar hand om dem.

Sen undrar jag hur f-n ni resonerar när ni säger att hon ska slå honom för att han ska fatta. Är det verkligen okej att slå en annan för att få denne "att fatta"? I så fall kan man ju puckla på varandra lite när som helst. 

• Anonym (Ordningsvakt)
    Anonym (Varning) skrev 2011-02-21 10:19:38 följande:
    TS - din tråd hade lika gärna kunnat ha skrivits av mig angående mannen jag levde med tills för tio år sedan. Jag tror att du måste vara på din vakt angående din man och inte lita på hans ord endast. Hela historien luktar skunk. VARFÖR UTGICK DU IFRÅN ATT HAN KUNDE VARA I FYLLECELL? Det har jag också gjort. Förnekade att han hade alkoholproblem, men tänkte inte först att det hänt en olycka utan att han satt i fyllecell. Och ja, alla som sätts i fyllecell har alkholproblem. Att du trodde han kunde vara där är ändå bästa "beviset" för hans problem. ANDRA KVINNOR. Ja, han har antagligen gjort något du inte gillar. Om det inte är att han har varit med en annan kvinna så kan han ha varit på porrklubb. Kolla hans kvitton. Finns det konstiga kvitton från det datumet med höga summor och utställarens namn låter som ett byggföretag eller liknande så har han varit där. Det är inte helt ovanligt. Det är upp till dig att bestämma vad du tycker är ok i hans beteende, men du kan faktiskt inte lita på hans ord innan du har fått någon slags bekräftelse på att du kan se när han ljuger. JA, alla människor ljuger ibland. FADERN TILL DITT BARN. Tycker du att han är en bra far till ert barn? Ställ krav omgående om du vill ha honom kvar i ditt liv.
    Paranoid? Kontrollbehov? Otur i kärlek? 

Långt ifrån alla som hamnar i fyllecell är alkoholister... tro mig. De flesta är helt vanliga tjejer och killar som antingen uppvisar en attityd eller är för berusade.

Andra kvinnor låter ju inte helt osannolikt, men varför? Dessutom är det ju vanligare att kvinnor är otrogna än män, så rent teoretiskt borde han vara mer orolig för sin fru (TS) än vad hon borde vara orolig för honom.

Att man somnar hos en kompis efter en hård vecka på jobbet är nog inget ovanligt. Det har hänt mig även om jag är nykterist. Att han är en bra fader påverkas ju inte av det... 

Nä, du får tagga ner lite och försöka se på det lite nyktert.  
Svar på tråden Var är min man? Var ringer man för att ta reda på om han är i fyllecell?