Hur hinner ni göra något hemma ni med barn som börjat krypa & gå?
Min dotter är 10 månader och kryper för fullt och ställer sig upp överallt. Vi har barnsäkrat hemmet men vissa saker går ju tyvärr inte att ta bort (eller går gör det väl, men känns inte som om vi vill ha ett helt kalt hem) Så hon kryper till hundkorgar, hundmat, gardiner, spegel, bokhylla, modem etc. Är man man på toaletten och hon följer med så är det ju mycket spännande att kolla och dra i. Är vi hemma en hel dag så hinner jag inte mycket om hon är på golvet.
Börjar jag med något blir det avbrutet varannan minut för att jag måste ta bort henne ifrån någon grej. Och jag vill inte ha henne i en stol så mycket heller bara för att jag ska göra saker, det tycker hon ju inte är så kul liksom...
Sen sover hon inte oftast mer än en timme åt gången två ggr per dag och då vill man ju gärna bara sätta sig ner och samla kraft själv också. Man är ju rätt trött då man varit uppe sen kl.05.00.
Förstå mig rätt jag har inga problem med detta, men man känner sig ju lite "dålig" när man inte hinner med några hemmasysslor än fast man "bara varit hemma" hela dagen.
Hur gör ni andra för att hinna städa undan i köket, ta hand om tvätt, fixa i ordning er själva, nu när barnen börjat bli så rörliga?